Tänkte du på en sådan här vanlig adapter ? eller kanske en sådan här
Sitter o skissar lite på en reläfunktion som man skulle kunna bygga ihop. Det säg ju vara noga på pettimetern det här med digitala signaler ! ? Så man kanske inte ens ska gå in o peta ? Ett andra alternativ är att jag tar hem lite andra op-ampar o hottar upp DVD spelaren ett par snäpp med lite avkoplingskondingar mm.
Vad tror ni skulle hända om man kör med en vanlig RCA adapter ? Dvs att man bara har en produkt påslagen i taget. Kommer det att bli alltför kraftiga missanpassningar i impedans mm ?
quote: Vad tror ni skulle hända om man kör med en vanlig RCA adapter ? Dvs att man bara har en produkt påslagen i taget. Kommer det att bli alltför kraftiga missanpassningar i impedans mm ?
Risken är stor att det blir problem. Jag har varit med om att digitalsignalen inte kommer fram med för mycket jox på vägen trots att kablar är hela osv. Signalen blev så dålig att dacen inte längre låste på signalen, men när man hade en kabel utan något på vägen gick det utmärkt.
Men prova, det kanske går. Frågan är vad som händer om du skulle råka ha bägge apparaterna igång?
quote:Men prova, det kanske går. Frågan är vad som händer om du skulle råka ha bägge apparaterna igång?
Ja visst är det lockande.!! 236:an låser tydligen med dubbla slingor på frekvensen. Så det skulle vara intressant o se vad som händer. Om jag fattat rätt så fungerar väl ingångsvalet på en vanlig förstärkare med inbyggd DA omvandlare precis som med vanlig ingångar. Dvs styrt av en liten professor men lite smårelä. Så det är ju inga större ingrepp om jag skulle sätta en flerpolig vippa på framsidan o göra dubbla ingångar bak. Tråkiga är ju om det försämrar kvalitsorten och man börjar tappa lite information. För det här med det digitala och överföringar handlar ju inte om det blir rätt eller inte utan hur pass lite fel man kan uppnå.
Det kanske lutar åt ett par OP 2604:er istället till DVD spelaren så hottar vi även upp surroundet på vägen. Får ta det på nästa Elfa-beställning. Tyvärr Bernt så får jag inte plats med rör för alla kanalerna. Men det kanske vore något för framtiden