HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hyra bil England 17-27/6. Billigast&Bäst???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/02/11 :  21:18:46  Show Profile Send mace a Private Message
Japp! Vi behöver en bil i tio dagar. Kajkar dit med Ryan och de har OK priser men tänkte kolla med Er här, en del av er bor ju över thäär

På "min" tid spelade det roll om man hade full UK license Det har en av oss.

Ha det BÄST!
/Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/02/11 :  21:32:03  Show Profile Send brewitz a Private Message
Mest har jag använt AVIS av den anledningen att jag bara har 15 minuters promenad till Euston för att hämta upp den. Billiga är de dock inte, omöjligt att få en bra deal i centrala London. Ett par gånger har vi hyrt bil i obygden (bl.a. Stanstead) och då använt SIXT, http://www.sixt.co.uk Helt ok priser tycker jag och har varit ok att ha att göra med.
Go to Top of Page

Guru
Member

2780 Posts

Posted - 2009/02/12 :  08:01:19  Show Profile Send Guru a Private Message
Vi hyrde av Avis i en vecka och det fungerade klockrent. Bokade bilen på nätet så den stod redo när vi landade.
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2009/02/12 :  11:32:47  Show Profile Send Mahler a Private Message
I mitt förra jobb reste jag drygt 60 dagar/år i England, Skottland, Irland
och har stor erfarenhet av uthyrarna.

Jag tycker Herts och Europcar har bra priser normalt. Avis har jag aldrig använt!

MEN, håll för guds skull ordning på dina skivor eller andra värdesaker i bilen när du skall lämna tillbaks den.

TVÅ gånger har jag glömt CD-skivor i bilen kvar. Och En gång ett helt cd-case fullt med skivor. Det är de gånger jag glömt något i bilen. Upptäckte alla gångerna mitt misstag efter bara någon timme och hann ringa upp Hertz innan bilen hunnit hyras ut igen.

Trots detta var skivorna alltid mysteriöst borta. Så räkna med att städarna snor dina prylar per rutin!! Skrämde upp Hertz rejält i Dublin och fick dom att starta en utredning där dom intervjuade all personal som hanterar bilarna och dom kollade säkerhetskamerorna på parkeringen. Men naturligtvis var städarna slugare än så! Dom hitta ingen "syndare" och ärendet avskrevs!!

Nå, håll koll på grejjerna! Annars garanterar jag att det försvinner!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2009/02/12 :  13:18:07  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Europacar och Budget har jag goda erfarenheter av. Har dock aldrig fått något problem så det vet jag inte hur det skulle hanterats..

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2009/02/13 :  15:38:55  Show Profile Send Stormen a Private Message
Hyrde bil på Irland förra året och jag kan bara rekomendera automat och en GPS.
Det första jag körde in i efter flygplatsen med en manuell växellåda var en 4 filig rondell i 2 våningar. ( rondellerna går högervarv )
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/02/13 :  16:03:51  Show Profile Send brewitz a Private Message
mace har bott i England i många år, han är fena på manuell låda och vänstertrafik.
Första gången jag körde på vänster sida var en fredag vid sexsnåret i februari. Mörkt, spöregn, manuell låda och rusningstrafik mitt i London, brrrrrrrrrr
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/02/13 :  16:27:23  Show Profile Send mace a Private Message
Jag tror vänsterhänta föredrar att köra i England

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000