Author |
Topic  |
miaber
Member

1345 Posts |
Posted - 2009/03/04 : 21:34:37
|
quote: Gary Katz var det (står det inte på ditt omslag?)
Minnet svek.  Jag for efter att Donald Fagen var med och spelade. Men uppenbarligen var det fler än jag som såg skatten i plattan. 147 Dollar! |
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098 |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2009/03/04 : 23:11:16
|
K.O.BOSSY är väldigt underskattad enligt mig förmodligen beroende på att de gavs ut på ett okänt skivbolag som inte gjorde någon som helst reklam för dem. Gruppen gjorde ett par skivor de spelar amerikansk rock blandat med blues och psykedeliska tongångar namnet är från ett av avsnitten i serien The monkeys.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
|
milesahead
Member

97 Posts |
Posted - 2009/03/06 : 20:36:15
|
Neil Youngs "Trans" är alldeles för underskattad. En mycket bra platta!!! |
 |
|
Absolute Audio
Member

81 Posts |
Posted - 2009/03/08 : 10:06:20
|
quote: Maria McKees "Life is Sweet"
Kom som en chock för Lone Justice-fans, och de som hört "Show me heaven" i Top Gun. På den här skivan svänger Maria inte 90 utan 180 grader, till ett sound som påminner om tidig Bowie, rejäla gitarriff, intensiv sång om blytunga ämnen, ångest och elände i kubik! Märkligt nog slutar ändå skivan i en positiv känsla med dubbellåten "Life is sweet/Afterlife" och man känner sig renad och positiv efter en genomlyssning. Katarsis anyone?
Det var nog inte bara elaka skivbolag som var skäl till att hon försvann. Jag kommer ihåg när hon skulle promota sina skiva.... Hon var fullkommligt odräglig och sågade band och artister höger och vänster. Och efter varje sågning så skrattade hon helt hysteriskt. Om skivbolagen skulle hållt i henne lite bättre hade hon nog varit en riktig världartist.
Mitt tips på skiva som borde blivit klassiker är: MSG (Michael Schenker Group) - MSG från 1992. Den ultimata pudelrock skivan som kom precis när hår-metallen begravdes. |
Följ oss på Facebook
|
 |
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts |
Posted - 2009/03/09 : 20:30:55
|
Maukka Perosjätkä#180;s Säpinää från 79 borde åtminstone ha blivit gigantisk som reklamskiva för Jonsered eller Husquarna, titelspåret är också den absolut defenitiva punklåten. Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
 |
|
DMGbg
Member

301 Posts |
Posted - 2009/03/09 : 21:13:53
|
sen reaktion på Maria McKee. Denna underbara sångerska är som bäst på You gotta sin to get saved, tycker jag |
Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem. |
 |
|
DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts |
Posted - 2009/03/10 : 11:29:04
|

Vill minnas att den totalsågades när den kom efter "The wall" och jag var ärligt talat måttligt road själv också. Men efter att ha lyssnat en hel del i ren tjurskalle när den var nyinköpt så tog den sig och idag så är det en av mina absoluta favoriter. Gillar man Roger Waters solo så är det här inget man klarar sig utan. Från konvolutet:
quote: The Final Cut: A Requiem for the Post-War Dream - by Roger Waters, performed by Pink Floyd
|
Edited by - DahlbergAudio on 2009/03/10 11:29:52 |
 |
|
Boergars
Member

1641 Posts |
Posted - 2009/03/12 : 07:44:03
|
Rätt där Dahlberg. Visst är Final Cut bättre än sitt rykte. Saxofonsolot på Two suns in the sunset är en riktig ståpälsare, som Gunde skulle ha sagt. |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
 |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2009/03/12 : 21:00:55
|
Har en Rosie Vela-Zazu på vinyl i gott skick men ingen svarv, säljes till intresserad. |
ombud för Intelligent Sound |
 |
|
Rolf-san
Member

2137 Posts |
Posted - 2009/03/12 : 23:22:12
|
Oj! Ingen Steve Miller Band här inte, ännu. En av mina favoriter genom åren utan att blekna Brave New World från 1969.. Lyssna bara på My Dark Hour, Kow Kow och resten med förresten. Såg och hörde dom på konserthuset/Göteborg i början på -70- talet. Fortfarande min höjdarkonsert. |
När elefanterna slåss, så trampas gräset ner. |
 |
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts |
Posted - 2009/03/13 : 20:29:55
|
Vi får väl ta en titt på de riktigt tunga sakerna i de förkastades gränder. Detta magnifika mästerverk framkallar väl både ståpäls och drömar om guld idag, senaste ebay noteringen var 1250 euro.
Problemet är att väldigt få vet att den går endast att spela på en His Masters Voice gramofon med en B&O sp12 pickup.
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
 |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 20:41:51
|
Vinegar Joe! Plattan "Six Star General" från -73 är en lysande rock-platta. Tyvärr splittrades denna eminenta grupp efter denna platta. De två sångarna i gruppen fortsatte med solo-karriärer, Elkie Brooks och Robert Palmer.
Wishbone Ash: Argus från -72. Det året var jag 14 år och då lyssnade vi på hårdrock med vasst gitarrspel, men det här var mjukrock med vasst gitarrspel och det gick bra det med.
Inga av dessa plattor blev underskattade utan fick lysande kritik, men de blev snabbt bortglömda. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
bibi50
Member

663 Posts |
Posted - 2009/03/22 : 20:32:44
|
Tycker inte att man behöver älska allt ! man kan såga eller slakta en skiva men att helt nonchalera en skiva är mycket värre ! En synd...
Colosseum Live sprudlade av idéer, hemskt duktiga musiker - elit... men ingen napp. 20 år efter görs ett nytt försök - Live i Cologne - Som vin har de blivit ännu bättre med åren men ack.... ingen som är intresserad !!! och det är verkligen synd ! Dave Clampson är ju världs bäst på gitarr, Farlowe är en av de bästa vita rösterna. Trumissen Hiseman passar säkert i vilket band som helst osv osv osv.... men ingen bryr sig och det är värst !!!
http://www.youtube.com/watch?v=4xTfwIrxnlg
|
 |
|
alpinist
RödaTråden-vinnare

966 Posts |
Posted - 2009/03/22 : 21:05:41
|
   Vilket solo! Höll på att trila av stolen! Lät lite åt Neil Young-hållet och det är bästa betyg i min värld! |
Tremolo junkie! |
 |
|
bibi50
Member

663 Posts |
Posted - 2009/03/22 : 21:10:47
|
What did I say ? Alpinist.... Hur kan man nonchalera sån't ??? CDn och DVDn är helt underbara |
 |
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2009/03/23 : 22:02:36
|
The Clash, Sandinista. Trippel-plattan med världens genom tiderna bästa band har visserligen fått upprättelse efter hand, men när den kom blev den totalsågad. Numera går det inte en vecka utan att jag hör en sampling därifrån i något alster på radion. Före sin tid? Sådär 1980, Joe Strummer rappar på plattans första spår. Garanterat första vita artisten som gjorde det, och dessutom bara några få år efter Grandmaster Flash. När jag satt och diggade "One more time" från Sandinista i en buss till alperna -81 stack det plötsligt upp en skalle lite längre fram i bussen och gapade -F-n, det är ju Mickey Dread som toastar! Det visade sig att nämnde MD tydligen var det ballaste som fanns bland riktigt inbitna Jamaica-tomtar. Finns allt från rökig jazz till stökig rock via disco och music hall på plattan. |
Nicke the Rocker |
 |
|
Topic  |
|