Vilka är era favoritplattor med Maiden? Mina är rangordnade (de med Blaze Bailey som sångare räknar jag inte...de är sämst. DiAnno eller Dickinson ska det vara!):
1. Iron Maiden (debuten..) 2. Piece of mind 3. Number of the beast 4. Seventh son of a seventh son 5. Killers 6. Live after death (live) 7. Brave new world 8. Powerslave 9. A matter of life and death 10. Somewhere in time 11. No Prayer for the Dying 12. Dance of death (mycket tyvärr pga det dåliga ljudet)
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Tja...jag har inte hängt med riktigt på allt som Iron Maiden har gjort de sista 10-12 åren....men ja...nån skiva har man ju köpt
Mina favos är
Live after death (live) Seventh son of a seventh son Somewhere in time
Håller med dig för övrigt vad gäller sångarna.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
1. Iron Maiden, Piece of Mind, Number of the Beast = delad plats utan rangordning! 2. Killers 3. resterande... (med Bruce!)
Och som en rykare i hörnet, deras live-dvd från Brasilien, Rock in Rio! En fantastisk sammanställning på vad de är absolut bäst på, spela LIVE! Gåshudsfaktor!!!
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
1.Piece of mind 2.Powerslave 3.Number of the beast
Dessa tre är i särklass tycker jag . Sedan:
4.Matter of life and death 5.Killers 6.Somewhere in time 7.Sevent son... 8.Iron Maiden 9.Dance of death
Fler än så har jag inte, de övriga kan jag ej bedöma. På vinyl har jag en del singlar/maxisinglar från 82-84 och kan också där hitta en del guldkorn på b-sidorna.
Stämmer Jonas, det gick lite fort...hade nog AC/DC i tankarna (en annan favoritgrupp). Ändrat!
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
1. The Number Of The Beast 2. Seventh Son Of A Seventh Son 3. Powerslave 4. Piece Of Mind 5. Iron Maiden 6. Somewhere In Time 7. Killers 8. A Matter Of Life And Death 9. Brave New World 10. Dance Of Death
Rankar inte Live After Death pga. att det är en liveplatta.