Detta har börjat hända mig också. tänker mig att det borde vara lätt avhjälpt eller? kommer att kontakta primare (har en a30.1) när problemet börjar bli mer kroniskt. Är det fler som haft detta problem och vad gjorde ni?
Är det någon som vågar föreslå en lösning till problem i detta forum, det verkar nämligen som att någon går in och "smyg"editerar i inläggen, iaf mina, trots att dom inte innehåller varken personliga påhopp eller annat elakt.
Min undran är om det finns andra delar i en tio år gammal förstärkare som kan vara läge att se över när man ändå lämnat in den. Antingen att de slits, oxiderar eller att helt enkelt modifiera/uppdatera visa delar.
Ska behålla den minst något år till. Andra handsvärdet verkar ligga på 5000-7000 kronor.
Min anläggning: Dali Epicon 6 - MBL C51 - Chord 2qute - Bluesound node 2i - div kablar
Jag tycker du ska ta kontakt med Harmony Design som har stor erfarenhet av att uppgradera/förfina apparater. Annars är det nog lättast att lämna in den till en duktig tekniker lokalt om du bara vill byta ingångsväljaren. Hifi-klubben borde kunna hjälpa dig med detta eftersom de "har märket" så att säga...
Lycka till!
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Inget av märkena skall vara några som helst problem att få fixade. För Denon är det HiFi-Klubben som gäller. För Primare så kan du (e-robban) kontakta Primare direkt eller Audioactive (generalagenten).