HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradera/serva förstärkaren?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kimson
Member

50 Posts

Posted - 2009/03/04 :  09:49:39  Show Profile Send kimson a Private Message
Hej på er!

Ska lämna in min integrerade förstärkare på service då signalväljaren fått fnatt och hoppar runt mellan de olika lägena i tid och otid.

Kan det vara läge att se över andra delar också när den ändå lämnas in?

Det handlar om en 30 kilos Denon PMA s10 mk2 som jag köpte ny 1999. Det var Denons "top of the line" integrerade på den tiden.

Tacksam för era synpunkter

Min anläggning:
Dali Epicon 6 - MBL C51 - Chord 2qute - Bluesound node 2i - div kablar

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2009/03/05 :  04:48:41  Show Profile Send e-robban a Private Message
Detta har börjat hända mig också. tänker mig att det borde vara lätt avhjälpt eller? kommer att kontakta primare (har en a30.1) när problemet börjar bli mer kroniskt. Är det fler som haft detta problem och vad gjorde ni?

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2009/03/05 :  08:15:50  Show Profile Send sopwith a Private Message
Är det någon som vågar föreslå en lösning till problem i detta forum, det verkar nämligen som att någon går in och "smyg"editerar i inläggen, iaf mina, trots att dom inte innehåller varken personliga påhopp eller annat elakt.
Go to Top of Page

kimson
Member

50 Posts

Posted - 2009/03/05 :  10:01:50  Show Profile Send kimson a Private Message
Min undran är om det finns andra delar i en tio år gammal förstärkare som kan vara läge att se över när man ändå lämnat in den. Antingen att de slits, oxiderar eller att helt enkelt modifiera/uppdatera visa delar.

Ska behålla den minst något år till. Andra handsvärdet verkar ligga på 5000-7000 kronor.

Min anläggning:
Dali Epicon 6 - MBL C51 - Chord 2qute - Bluesound node 2i - div kablar
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/03/05 :  10:07:57  Show Profile Send OcA a Private Message
Jag tycker du ska ta kontakt med Harmony Design som har stor erfarenhet av att uppgradera/förfina apparater. Annars är det nog lättast att lämna in den till en duktig tekniker lokalt om du bara vill byta ingångsväljaren. Hifi-klubben borde kunna hjälpa dig med detta eftersom de "har märket" så att säga...

Lycka till!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2009/03/05 :  11:54:27  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Inget av märkena skall vara några som helst problem att få fixade. För Denon är det HiFi-Klubben som gäller. För Primare så kan du (e-robban) kontakta Primare direkt eller Audioactive (generalagenten).
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000