Author |
Topic  |
|
garmen
Member

757 Posts |
Posted - 2009/03/07 : 19:42:37
|
Frågan har nog varit uppe tidigare. Letade lite kort, men ganska snart av.
Kom över en slump över ett par Jamo Studio 180 som skulle slängas. Hifi är alltid bra speciellt ifall den är gratis. Så jag tog med dom hem till lillbrorsan, så att man kan indoktrinera honom lite :P
Men när vi ställde upp dom såg jag att två av membranen/konerna var intryckta.
Finns det något bra lyckat recept på hur man gör dom "ointryckta" ?
Tacksam för all svar.
|
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
Mc Square
Member

3723 Posts |
Posted - 2009/03/07 : 20:02:12
|
Testa försiktigt med dammsugaren att suga ut inbucklingarna. |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
 |
|
garmen
Member

757 Posts |
|
Mc Square
Member

3723 Posts |
Posted - 2009/03/07 : 20:19:48
|
Ja,det är ju på eget bevåg och jag tar inget ansvar för det,men var försiktig och ha strömbrytaren nära till hands så är risken liten. |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
 |
|
TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts |
Posted - 2009/03/07 : 20:22:07
|
Testa (om du vill) med tom hushållsrulle och munnen. Ibland funkar även det. |
musikälskare
|
 |
|
garmen
Member

757 Posts |
|
govinda
Med nytt namn

2290 Posts |
Posted - 2009/03/07 : 21:59:46
|
Minska sugkraften och börja på det lägsta luftspjäll öppet! eller lägsta watt. |
 |
|
classe
Member

1625 Posts |
Posted - 2009/03/07 : 23:19:47
|
dubbel häftande tejp på en penna kan funka |
18 ska de va.
|
 |
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts |
Posted - 2009/03/08 : 11:08:50
|
Använd inte dammsugare. Till och med under perfekt gynnsamma förhållanden så är det farligt och dumt. Den lagrar för mycket energi och det säger thump så har du haft sönder något. Om inte annat skrapar du stora märken med munstycket.
Maskeringstejp är att rekommendera. Man rycket olika snabbt för att ändra styrka. Om inte det fäster så går det nog med kraftigare tejp, något som inte kladdar. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
 |
|
|
Topic  |
|