HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY signalkabel likn. Transparent?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gilgo
Member

130 Posts

Posted - 2009/03/20 :  09:11:16  Show Profile Send gilgo a Private Message
Jag har bökat runt lite med mina kablar och flyttat min Transparent till basmodulerna. Basen blev markant torrare och trevligare så där kommer kabeln få stanna.
Men sen tidigare har jag haft problem med att nätbrumm letar sig in i signalkabeln mellan försteg och slutsteg, det verkar vara känsligt där av någon anledning men inte mellan cd och försteg. Detta brummet ökade när jag tog väg Transparent kabeln och satte dit en RG62 med Neutrik kopior. Jag misstänker då att den lilla boxen Transparent sätter på sina kablar på något vis påverkar hur benägen kabeln är att plocka upp störningar.
Jag vill alltså kopiera lösningen och göra samma sak men har ingen aning om vad som sitter i dom små boxarna ( som är limmade och jag vill inte bryta sönder dom ). Är det någon som har sett något om detta, kanske någon DIY guide för en liknande lösning?
En annan intressant/skum effekt är att jag upplevde att ljudbilden gled isär åt sidorna, det gillade jag inte men den bättre basen får vinna.

Cambridge EVO 150
Audiophysic Tempo 5
2x DIY Seas L26RO4Y/Hypex DS4.0

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2009/03/20 :  10:11:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag tycker du ska överväga att köpa en kabel med två ledare plus skärm och sen jorda skärmen bara i ena änden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000