Author |
Topic  |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 14:32:49
|
Jag blir sällan riktigt positivt överraskad som privatkund. Det sägs att en missnöjd kund berättar för tio personer men en nöjd kund bara för en person. Därför måste jag skriva om en scartkontakt och dess tillverkare 
För några veckor sedan hamnade en riktigt fin, begagnad scartkabel i mina händer, en Supra Scart-Scart AV-6.4 Det visade sig dock att det antingen var något fel på denna flera år gamla kabel eller att jag använde den fel.
Jag chansade hej-vilt och skrev ett mail till Jenving och frågade om råd/info om kabeln. Jag förklarade att kabeln var flera år gammal och att jag inte ens köpt kabeln själv. Har man tur så svarar de tänkte jag
Inom en dag eller två så kom lite förslag på hur kabeln kan användas. Jag är så trög så att jag inte lyckades fixa bild & ljud i vacker samklang, men tackade för hjälpen i svar.
Nästa dag kom ett mail till där de ber mig skicka in kabeln så de kan kontrollera den
Redan nu är jag DUKTIGT impad av att de bryr sig så mycket om en produkt de sålde för många, många år sedan.
Efter ungefär en vecka kommer ett paket på posten. En sprillans ny kabel kryper ut ur paketet tillsammans med en faktura... Under Belopp att betala står det bara DEB EJ - Ersätter Reklamerad.
Tja!! Vad säger man  
Tack skall Ni ha! Alla Ni på Jenving Technology Cables 
Magnus Franzon Uvebrant
|
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
Klenkar
Member

1157 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 14:34:20
|
respekt! |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 15:35:20
|
Ja visst skall de äras de som bör. Vad kul att det löste sig på detta sätt.Har väl i stort även jag endast bra erfarenheter att dela med mig av de gånger då något strulat som t.ex när jag inte hade några kontakter för att kunna använda komponent på min Gondul och det räckte att ringa Ove på Hifi Consult så skickade han dessa utan någon kostnad för att nu inte tala om all hjälp jag fått av Sladd. Så som sagt äras de som äras bör.MvhKristofer |
Edited by - whiskyman on 2009/03/22 15:22:53 |
 |
|
tian
200.000-klubben

1554 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 15:46:19
|
Kul att höra att det finns företag i dagens läge som fortfarande bryr sig om sin egen produkt samt om kundens bästa intresse. |
 |
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 18:01:25
|
MYCKET bra service !!! |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
Audiovector
Member

1991 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 18:14:14
|
Supra ÄGER! Ska köpa Sword framöver... :) |
Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.
Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp |
 |
|
guy gadbois
Member

2415 Posts |
|
filikoster
Member

692 Posts |
Posted - 2009/03/22 : 10:32:08
|
Det var inte dåligt! Säger samma som Audiovector, skall köpa Sword både på signal och högtalare!:) |
Never trust someone who claims to be God. |
 |
|
snaggvovve
Member

114 Posts |
Posted - 2009/03/22 : 17:43:18
|
Kul att höra. I längden tror jag att det lönar sig för dem att ha en tillmötesgående service. Tänk bara så många som läser detta inlägg och kanske sen berättar för sina kompisar o.s.v. |
 |
|
|
Topic  |
|