Kan spela nästan en CD skiva,sen börjar det brusa(som vitt brus). alldeles bredvid laser sitter 2st mini,mini trimmpottar,vågar jag vrida på dom utan att förstöra något (förmodar att dom har med lasern att göra).
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Brus kan ja ju inte påstå låter som ett laserproblem snarare mjukvarufel. Uppstår det ca en skiva efter att du slagit på maskinen eller brusar det allmänt i slutet på skivor?
Potarna vid lasern e ingen mening att srkuva på tyvärr! Laserjustering på en så ny maskin görs automatiskt tills lasern är död och då är det bara att byta som gäller. Vet inte hur det är med jusst dendär maskinen men oftast måste man ha en servicefjärr för att göra grundjusteringen MKT irriterande då det oftast bara är ett knapptryck på den så e saken löst men detta gör ett enkelt laserbyte till servicenissarnas lilla guldgruva.
quote:Uppstår det ca en skiva efter att du slagit på maskinen eller brusar det allmänt i slutet på skivor?
Det brusar och hackar mest i slutet på varje CD. Jag tog mod till mig i går ochskruvade lite på pottarna,tänke funkar det inte måste ju lasern bytas ändå. vred först åt ena hållet,då kunde den inte detekteta skivan,vred åt andra hållet och nu har jag spelat 3 skivor utan fel. Kanske går det att "förlänga" livet något på lasern.
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Kom på att jag hadde en ny tredjparts (heter det så)laser ligganandes lödde bort antistat skyddet och monterade den,och nu funkar det,har spelat 10 cd..