HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Högtalarlement
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/03/29 :  20:15:08  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Har precis kommit över några JBL element. Vet inte om de fungerar men det är ett par stora horn i gjutjärn med drivers som är fastskruvade till hornen, ett par 075, ett konstigt horn som ser ut som trumpet med driver fastskruvad på den. Sedan några stora element i varierande ytskick och storlek, men det största väger en ton och är minst 15 tum. Alla dessa är JBL. Undrar om det finns ngt värde i dessa klenoder!? Egentligen skulle jag köpa en NAD 3020A för några hundra lappar från en nedlagd musikskola i Stockholm. Men föreståndare på skolan prackade på mig en massa element, två NAD förstärkare och en Studer A67 i uselt skick. Och med leendet på läpparna sprang jag till bankomaten, tog ut några tusen lappar, betalade och först på vägen hem började undra; Vad i hela världen ska jag göra med allt det här? Några förslag? Hur testar man om element fungerar är kanske bra att veta!?

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Guru
Member

2779 Posts

Posted - 2009/03/29 :  21:33:31  Show Profile Send Guru a Private Message
Med lite tur kanske du kan hitta info om dom på:

http://www.lansingheritage.org/

Edited by - Guru on 2009/03/29 21:33:45
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000