haha har precis köpt det med felet, fick det i stort sett gratis
Har kollat manualen lite och ska testa deras Reliability Modifications ska tydligen räta till 60-70% av felen som uppstår efter ett antal års användande.
Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
nope de var hela, men efter ha gjort moddningen linn rekomenderade hoppade steget igång :) 4 motstånd och 4 små kondignar och sen var det klart passade även på att wimifiera kondingarna i nätdelen. och byta från linns egna kontakter till rca på ingången.
Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Hm.. var inte så lätt som jag hade hoppats på. Efter att ha bytt komponenterna och spelat med steget i ett par timmar så sa det helt plötsligt "pop" i högra högtalaren och kanalen dog igen... Var en av kondignarna som gav upp, den som är märkt C19 (220pF) om man läser i länken ovan. testade byta den igen med samma resultat..
Någon som kan hjälpa mig lista ut vad som gör att den dör? tips/förslag mottages gärna.
hm skruvade isär det igen och kollade, låg i stort sätt mot R49 som det står att den blir varm.. [:S] så kan ju vara det, men nu hade jag inga fler 220pF kondingar, tror ni det gör mycket om jag sätter 270pF på båda kanalerna istället ?
C19 ser ut att vara en liten nätdelskondensator så det borde fungera bra med 270pF. Borde fungera utan också.Förmodligen där för att få bort lite HF-skräp.