HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Baba O'Riley
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zie
Member

208 Posts

Posted - 2009/04/02 :  11:50:18  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Har en funderare kring denna klassiska Who-låt. Är det någon annan än jag som hör tydlig distortion 0:42 in i låten när pianot börjar spelas? Det kanske är inspelningen?

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/04/02 :  13:00:15  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det här är ju signaturmelodin till CSI New York. Jag tycker mig ha noterat att man liksom bytt version från ena säsongen till den andra. Då kanske det finns olika versioner??
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2009/04/02 :  13:04:20  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Har lyssnat med lurarna på jobbet och hör inget vare sig på Whos Next (enkel CD-n från sent 80-tal) eller på My Generation - The best of the Who.
Vilken utgåva har du?

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2009/04/02 :  21:17:35  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Who's next skivan från 70-talet. Konstigt, jag skall koppla in lurarna och se om jag kan hitta något. Återkommer...

OBS: Jag talar självklart inte om signaturmelodin till CSI, den är ju remixad som tusan.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2009/04/02 :  21:35:58  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Anslagen distar tydligt på Spotify åtminstone.

Creative Audigy2 + Denon RCD-M33 + PSB Image B15

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2009/04/03 :  04:17:35  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Lyssnade i hörlurar och med högtalarna och visst distar det i anslagen, direkt från skivan men även från Spotify, det måste vara inspelningen...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2009/04/03 :  12:22:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det finns någon typ av övertoner på pianot där på Who´s next.
Jag själv skulle inte säga att det är dist i inspelningen för
det där pianot låter rätt konstigt i sig självt verkar det.
Men det stör inte i min anläggning i alla fall, det låter lite kul bara.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2009/04/05 :  13:23:04  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
"Men det stör inte i min anläggning"
Nej ve och fasa, betyder detta att jag måste uppgradera... :(
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2009/04/05 :  16:45:56  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag har lyssnat på Classic Records vinylen, och kan inte höra någon dist, pianot låter lite annorlunda, med det är nog tänkt att vara så.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2009/04/08 :  10:50:03  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Skamm den som ger sig! Jag drog igång Audacity och kollade lite på partierna efter att ha separerat pianot och dragit ner hastigheten, det händer väldigt mycket i varje tillslag, konstiga övertoner vid 17kHz bland annat. Jag övertygar mig att det "skall" låta såhär, men jag får göra lite fler testlyssningar hos andra personer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000