Jag funderar på att uppgradera till 100mbit och ta bredbandstelefoni i samma veva men är lite osäker på just telefonen.
Är det någon som har bredbandstelefoni här?
Hur låter det? Är det typ samma som vanlig telefon eller ekar det och håller på och låter allmänt skit? Till saken hör också att vi ringer vääääldigt lite, det blir inte många kronor per månad så det är i princip bara abbonemanget som är räkningen.
bredbandstelefoni fungerar utmärkt, men nä det fungerar inte vid strömavbrott men om man som normal medelsvensson har en mobil så löser det sig ganska lätt. är ingen skillnad mot Felia förutom att det är väldigt mycket billigare! så kör på, det är det bästa bytet jag gjort inom detta område (till comhems IP telefoni)!
Min mamma bytte till bredbandstelefoni via Telia för ett tag sedan (i början av januari). Nu fungerar det bra men det var en massa krångel under de första veckorna, när hon pratade med kundtjänst så fick hon intrycket att problem i början inte är direkt ovanliga. Det är knappast tekniken i sig som är problemet, snarare är det väl så att bredbandstelefoni blivit populärt så snabbt att Telia (i det här fallet) helt enkelt inte hunnit med att bygga ut kapaciteten vare sig vad gäller teknik eller personal.