HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivhandlardagen...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2009/04/18 :  18:28:53  Show Profile Send Bland a Private Message
Idag var det skivhandlardagen. Gick runt på St:Eriksgatan (sthlm) och tittade. Slank in på den lilla butiken "The Beat Goes On" och där satt Sofia Karlsson och spelade live. Inför max 20 personer spelade en glad Sofia. Hon berättade att hon verkligen saknar att spela på små ställen - Beat Goes On är litet. Sofia skulle spela tre låtar hon spelade säkert över en 30 min. Hon och hennes gitarrist kollega hade jättekul och det hade vi också.

Såg att andra butiker också hade live spelningar!

Hoppas att det blir en tradition! Och det kanske finns en framtid för den lilla butiken när nu kedjorna lägger ner!

Edited by - Bland on 2009/04/18 21:00:58

Cyrus
Member

736 Posts

Posted - 2009/04/18 :  19:30:47  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Typiskt att jag missade det En av mina favoriter
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2009/04/19 :  13:31:37  Show Profile Send mikaels a Private Message
Jag var också på The Beat Goes On, och köpte Fever Ray för 99 kr (en av dagens lockelser). Sen blev det en tur i övriga butiker också, och ytterligare några fynd, bl a hos favoriten Stockholms Skivbörs, som rekommenderade Big Johnny Jewel, en ny svensk halvhemlig skiva...

Kul idé, och kul att uppmärksamma och gynna sina lokala handlare.

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/04/20 :  09:34:54  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag knallade ner till Rough Trade East här i London på lördagen. Massor med folk men de flesta var så trendiga att det gjorde ont i kroppen. Jag och ett par farbröder till handlade lite grann men tyvärr var nog de flesta där för att visa upp sig, snacka om sin senaste fixie och slölyssna lite till något halvkasst band som spelade. Ingen vidare reklam för skivköp, verkar ha varit bättre i Stockholm.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000