Jag måste flika in att jag tycker nätkablen är den kabel som påverkat ljudet mest i mitt system. Det behöver absolut inte alltid vara så att en dyrare kabel är bättre, men skillnader finns det. Jag tycker t.ex. att Supras kabel låter sämre än en vanlig nätkabel medans Cardas Golden Reference krossar allt annat med råge.
This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical).
quote:Om man tittar på nättransformatorns sekundärsida i en konventionell nätdel som bara har en stor kondensatorbank så ligger ju spänningen över kondensatorerna mycket konstant och endast då spänningen från transformatorn överstiger kondensatorernas spänning plus diodernas framspänningsfall leds det ström. Det sker normalt under mycket kort tid och med mycket hög ström. Det är ju lätt att tänka sig att även mycket små resistanser i den kretsen påverkar strömspikens utseende ganska radikalt och därmed även möjlig påverkan av signalerna i förstärkaren.
Ja det är ju sant. Då bör ju skärmningen ha än större effekt då strömmen väl lär få en del övertoner?