Author |
Topic  |
-AG-
Member

238 Posts |
Posted - 2009/05/12 : 13:38:12
|
Du missar vad jag säger. Mina kommentarer har inte att göra med om Quad är bäst eller inte. Det finns minus hos Quad som med allt annat, men att de inte hänger med i basen stämmer inte. Det kan dock förklaras med det du skrivit som jag missade tidigare, nämligen
quote: Dvs basen som är en subwoofer tycker jag inte hänger med i tidsdomänen
Var det en subwoofer inkopplad till Quadarna?
I övrigt är diskussionen klar för min del. |
 |
|
dwain
Member

1240 Posts |
Posted - 2009/05/12 : 13:52:30
|
Stämmer och stämmer. Han kanske inte tyckte det hängde med? Men det får ju stå för hans tyckande eller hur?
Ontopic: Prova och låna hem ett par qrs låna även hem ett par focal eller quad eller vad som kan tänkas locka och jämnför sida vid sida
Jbl har ett gäng modeller väldigt trevliga enligt många |
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2009/05/12 : 14:07:44
|
Twilighter - efter att ha läst denna passus:
quote: ett uns varmare nån fiber mer kött utan att detaljeringsgraden blir sämre
kan jag inte låta bli att uppmana till att låna dina öron till Tannoy innan du bestämmer dig.
/Jörgen G
PS Jo - jag är är lika Tannoyberoende som Micke_Y, nästan. /DS |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
Twilighter
Member

590 Posts |
Posted - 2009/05/12 : 14:17:42
|
jag ska faktiskt kolla upp Ino audios prylar med iaf |
Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5 --> Ino Audio pi60s
|
 |
|
andreas_rosenlind
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2009/05/12 : 14:20:52
|
Hej!
Jag kör med Bladelius (Embla+Ymer) tillsammans med QRS, tyvärr inte Supernova utan vanliga Nova, och det är en kombination jag verkligen uppskattar och kan rekommendera. Som sagts tidigare i denna tråden så tror jag de passar varandra väldigt bra pga nära samarbete vid demonstrationer, m.m.
Jag tror inte heller du kommer tjäna något på att byta ut elektroniken mot något i samma (eller lite högre) prisklass utan tvärtom; Ymern är ju ett slutsteg som klarar driva det mesta utan att blinka och som håller riktigt hög klass.
Men visst, ombyte förnöjer :)
Mvh, Andreas |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2009/05/12 : 18:59:15
|
Må så vara att det inte är någon subwoofer i Quad men jag tycker ändå inte att den passar min smak, och jag har även valt bort klart dyrare högtalare än Quad till förmån för mina QRS Supernova Elite.
Har även valt bort dyrare elektronik än Bladelius för att jag inte heller tyckt att det passat min smak.mvhKristofer |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2009/05/12 : 19:15:30
|
quote: tja man kan säga att utgå från det man har, och ha ett uns varmare nån fiber mer kött utan att detaljeringsgraden blir sämre.
quote: jag ska faktiskt kolla upp Ino audios prylar med iaf
Energy veritas 2.4 och Ino Audio burkar är mer eller mindre åt samma håll klangligt. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Topic  |
|