HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge Audio Transport o Dac
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lelle-Printer
Starting Member

38 Posts

Posted - 2009/05/08 :  11:05:11  Show Profile Send Lelle-Printer a Private Message
Någon av er alla ljudkännare som vet eller har egen erfarenhet av
Cambridge Audio Transport o Dac=Dacmagic2, Moddad med stabbar kort
avskärmade trafos med 25mm kopparplåtar dämp med asfalt mm.
Samt Discmagic -1 trasnport, en god vän skall göras sig av med dessa för ca. 5000.- Vad kan ni som är kännare säga om kombinationen, skall köra dessa tillsammans med Niko försteg två rörmonoblock...
Idee'er Hör av er Positivt alt negativt, och sådana fall varför.
/Lennart S.

Lempan

Edited by - Lelle-Printer on 2009/05/08 11:25:01

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2009/05/08 :  12:54:21  Show Profile Send -AG- a Private Message
Ingen erfarenhet, men jag är säker på att det låter bra redan omoddat. Om man tittar på mätningar i tex stereophile undrar jag om det går att göra några hörbara förbättringar genom moddningar - med tanke på det höga Signal/Noise och det låga jitter välkonstruerade spelare visar upp. Speciellt med tanke på att jag inbillar mig att de flesta inspelningarna aldrig överträffar de S/N värdena.
Go to Top of Page

Lelle-Printer
Starting Member

38 Posts

Posted - 2009/05/08 :  14:42:41  Show Profile Send Lelle-Printer a Private Message
Tack för det positiva omdömet .

Lempan
Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2009/05/10 :  22:58:02  Show Profile Send TomasF a Private Message
Hej!
Nostalgi...I över 10 år spelade jag på denna kombo (nästan, jag hade Diskmagic+DAC3)och har moddat båda delarna rätt mycket. Moddning gör stor skillnad, kanske DAC3 i orginal är lite övervärderad? Speciellt stor skillnad gjorde att byta op-amp i DAC3s utgångsdel. Se även PM. /Tomas F.

musikälskare
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2009/05/12 :  14:50:51  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Fundera inte ens på det!!

Det är åt H-E för mycket stålar för en kombo som är ca 12-15 år gammal!

Har också spelat på dessa, länge, men för 5000 beg finns det bra mycket bättre alternativ. Kan dock inte uttala mig om den där modden. Men de lät bra, för 15 år sedan. Ta dina 5000kr och lägg på en Benchmark och hämta signlen från en dvd spelare. Exvis Marantz el dyl som är snygga och stabila.

Mina 2 cent.

/Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/

Edited by - Beat on 2009/05/12 14:55:07
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2009/05/13 :  07:45:59  Show Profile Send ahultin a Private Message
Instämmer att det är mycket pengar för något som kanske kan mäta sig med vissa spelare av idag.....
För något år sedan hade jag hemma en Discmagic + DacMagic 3 (tror jag de hette) och det lät väl okej....men sedan lånade jag hem en Rega Apollo...... Man kan lugnt säga att det var skillnad! Visserligen var Cambridgeduon omoddad (och jag har goda erfarenheter av att modda spelare) men Regan var i en helt annan klass.....
Regan dyker upp ibland som begagnad i ungefär samma pengar....
Om du behöver fler ingångar så finns det ju alternativ.....ett ex. är Harmony Design Da9 och sedan en Pioneer DV-x10 som transport....kostar ungefär 6000:- tillsammans nytt......

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2009/05/13 :  08:15:11  Show Profile Send -AG- a Private Message
Jag trodde att det var en ny dacmagic. 10-15 år gamla spelare tror jag inte på, moddade eller ej. Det finns bra nya spelare för de pengarna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000