Hej. Finns det någon i eller runtom Göteborg som är villig att låna ut sin Benchmark Dac1 någon dag? Skulle vilja testa med min cd spelare och även för SB3. Vet inte om detta är rätt tråd, men det går ju att flytta om den ligger fel.
quote:...och sen finns det de som skaffat en sådan och sedan sålt den då de inte kunde finna något mervärde hos apparaten. Jag skulle INTE köpa den oprovad.
Detta är väl det mer genomtänkta och smartare alternativet
För mig blev det iallafall en GRYM höjning på alla parametrar.
min kommer om ca en vecka, hade gärna provat innan men det skulle ha kostat för mycket (bor i åre). hade jag åkt till sthlm och testat den så skulle jag inte haft nog med pengar till dac'en :)
Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
quote:den är så bra så jag skulle köpt den utan att prova den först
Prova först för böveln En kompis till mig lånade hem en likadan och han blev klart förvånad att den inte slog hans Shanling cd... Så där blev det inget köp .
Så, då har jag fått lånat en Benchmark DAC1. Jag kan bara säga att jag håller med de som tycker att den är fantastisk, för det är den. Den kan mejsla ut det allra minsta i detalj som man aldrig har hört förut. Men för mina komponenter och mina öron och för min lyssning så blev den för steril, tråkig, livlös är en feldefinition men jag blev inte upprymd av den. Så sökandet går vidare.
Ofta har butiksägare sagt att det här och det här är det enda rätta. Men det är ju ingen tävling det här. Alla lyssnar på olika sätt. Jag har många gånger önskat komma till en hifi-butik som har olika sorters högtalare och olika sorters filosofi bredvid varandra att jämföra med. (Men butikägare har ju såklart sin favoritsmak)