Mycket tråkigt. Lennart Person har lämnat övriga rockjournalister bakom sig i ett dammoln. Har gett mig många många tips om plattor som står hemma i hyllan och kan sorteras in i facket omistliga.
attar ingenting Lennart är en nära kompis till mig sedan många år! Sist jag träffae honom var med Calle J:r för ett par månader sedan och då mådde han bra. Jag fattar ingenting och skall nu ringa Peter för att ta reda på vad som hänt Lennart!
Vad oerhört tråkigt! Känns som att en vän gått bort. Min absolute favoritskribent. Skönt att läsa någon som oftast tyckte som en själv och alltid tipsade om plattor man inte hört. Det här var alldeles för tidigt.
L.P var en väldigt bra skribent han gav många bra tips om skivor som man kunde köpa fast man aldrig hade hört artisten förut,han fick mej att upptäcka många trevliga artister.Det hela är mycket tråkigt.När han skrev i Hifi o Musik gick man nästan o längtade efter den tidningen.
Den enda som kan axla manteln är när det gäller rotmusik som country,americana odyl är nog Frank Östergren som också skriver i ovan nämda tidning sen en tid tillbaks
Musik&Konst dvs Lennarts/Peters skivaffär som för några år sedan togs över av Peter själv finns kvar. Lennart var kvar där endast på fredagar och nu fortsätter Peter och den mycket duktiga personal som finns där. Peter kommer säkert att fortsätta i Lennarts anda och den mera kommersiella musiken får man köpa på Åhlens som ligger sidan om. Ointresset för Cd:skivan är väl det som hotar Musik&Konst!