Tänkte kolla om ni har några bra tipps på grafikkort och chassie till min dator.
Det jag är atx standard på moderkort. Processor är en amd athlon 6000+ dualcore. 3gb internminne.
Grafiken jag har nu är ett geforce 9600gt superklocked. Är det lönt att köpa ett nytt kort? Spelar en hel del så grafiken ska gärna klara nyare spel bra.
Chassiet tänkte jag mig något mer designat och som är ganska tyst.
Jadu. Grafiken allt från 1500-2500. Chassie runt 1000-1500. Tanken med chassit var väll något mer designat å stilrent istället för dessa vanliga tråkiga lådorna
JAdå..ett ATI Radeon 4680 eller 4780..sonen som spelar mycket kör med ett 4680 med 1 Gb minne. Han har inte hittat ett spelsom laggar en på högsta upplösningen. Han kör AMD 6600+ o 64 bit XP och 6 Gb internminne
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
HLindgren: Då har han nog inte letat så länge 4870 är poppis. GTX260 om man vill ha nvidia hellre. Dom är likvärdiga i prestanda. Vill du närma dig maxbudgeten bör du nog titta närmare på 4890 eller GTX275/280.
Kolla att det går att få på en annan kylare beroende på kort. Somliga väsnas så illa att det är galet. Kompis köpte nvidias värsting för några månader sen, den låter bara för mycket.
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Blev ett xfx geforce gtx260 och till det ett nätagg som heter bequiet på 600w passade även på att köpa 4gb 800mhz minne. Nästa steg blir väll ett nytt moderkort och ny processor. Vad det vet jag inte ännu hehe
Jag vill instämma med Claes i valet om chassie: Antec P180-serien är kanonbra. Laminerade yttersidor som dämpar riktigt bra. Näraggregat och hårddiskar sitter i ett annat "rum" än moderkort (kablar går igenom fönster mellan rummen med skjutluckor som kan stängas), vilket ger separata luftströmmar för kylning. Dammfilter på framsidan. Väl genomtänkt.