Återgivningsmässigt kan jag varken säga bu eller bä, men jag skulle ha valt 50.2 av den enkla anledningen att de är ev av de snyggaste hög- talare jag vet.
Larsen 4 skulle jag rekommendera med den enkla anledningen att den har en mkt bättre diskant. Dessutom har den ett mindre golvavtryck om det är snålt platsmässigt.
OA50 är däremot vackrare.
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se
Det blev ett par Larsen 4 som jag slog till på. Mycket nöjd med mina tillfälliga högtalare. Har inte hört Carlsson OA50 men jag ser god potential med mina Larsen.
"Larsen 4 går det att få tag i för liknande pengar."... Kan du berätta var? Vore även kul att höra vad du använder för förstärkare/kringutrustning, samt några ljudintryck av Larsen 4. Är - som du kanske redan räknat ut - ordentligt intresserad av att skaffa ett par! hälsn gabe
Tack för tipset - faktum är att jag har ett par OA 50 som jag har för avsikt att renovera själv vid tillfälle. De låter visserligen helt ok fortfarande men har potential att bli ännu bättre! hälsningar Gabe