Inte helt, men om man har spikes eller annan fast fot fram - finns då något rullande som ändå är stabilt bak. Ungefär som när man puttar in eller tar ut ett kylskåp! Idén kommer från en vän som har tunga högtalare och vill flytta in till väggen efter varje lyssning...intressant idé tycker jag. Tipps!
Funderade också rakt av på byggvaruhushjul, men jag tänkte att det kanske fanns en audiofil lösning... Borde ju faktiskt rimligen underlätta för rätt många om det inte degraderar ljudet nämnvärt.
Hade sådana hjul under ett par 70 kg Diy högtalare det funkade helt okej. Testade och ställde dem på tempur gummi vart ingen skillnad vad jag minns. Annars går det att lägga handuk under och skjuta undan dem.
Undvik ottomanhjul och liknande i plast som bara kan rulla fram och tillbaks. Ofta är de gjutna och har en smal kant av skägg i mitten som lätt gör märken i parkettgolv, samma sak händer om sand/skräp kommer under hjulen och burkarna förflyttas lite i sidled. Bäst är hjul med gummibana och har en platta med 4 skruvhål, du kan då justera för höjden mot spiksen i framkant om du lägger in ett mellanlägg eller brickor vid skruvhålen. (Själv skulle jag skippat spiksen där fram och använt 4 hjul, -som jag har idag på mina burkar som väger in på ca 80 kg)