HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Musik från internet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2009/07/31 :  14:47:37  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag undrar om någon har några heta tips på vart man kan köpa masterinspelningar eller andra bra inspelningar över internet. Även tips på allmänna trevliga köpsiter efterlyses. Jag känner förstås till de vanliga som CDON och iTunes.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2009/08/02 :  11:15:43  Show Profile Send Pabo a Private Message
Saken är den att jag fick några masterfiler av en vän. Det är klassisk musik och varje stycke är inspelat med 192kHz/24-bitar. Det låter helt enkelt fantastiskt och jag skulle vilja hitta mer sådan musik att köpa. Det är ju här som skivbolagen kan komma ur knipan med dalande försäljning. För fem år sedan snackade man om döden för hifi i och med att alla sprang runt med MP3-spelare och laddade ner skräpfiler över internet. Hifibranschen har anpassat sig med nya produkter som är uppkopplade direkt till internet och köpsiter eller streamingsiter så i mina ögen är detta början på något underbart. En 1TB hårddisk kostar ca en tusing och man för plats med ganska mycket okomprimerad musik på en sådan.

Om någon har tankar eller tips om detta ämne så vore jag tacksam

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2009/08/03 :  09:56:07  Show Profile Send Ayn a Private Message
Linn Records säljer musik i studiomaster-format. http://www.linnrecords.com/

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2009/08/03 :  13:33:29  Show Profile Send Pabo a Private Message
Tack Ayn, jag skall kolla in dem direkt.

Såg förresten också att Chesky Records säljer HD filer men bara till US. Är det någon som vet varför de inte är tillgängliga utanför US?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000