dB
Member

425 Posts |
Posted - 2009/08/16 : 21:11:20
|
I två år nu har jag plågats av barnmusik med katastrofal inspelningskvalité. Skrikiga röster, påfrestande s ljud,... Helt enkelt outhärdlig situation för en audiofil! (snacka om dagens I-lands problem ) Som tur, eller otur så tvingas jag lyssna på skräpet i bilen, där det finns andra ljud som distraherar. Då och då så drar man i gång Spotify eller någon barnskiva och då börjar plågan. Men idag kom min kära svärfar på visit efter semesterresan till Barcelona. Min lilla dotter fick två st paket som hon öppnade med sedelvänlig entusiasm. I ett paket fans två st Hello Kittys DVD skivor och i andra en CD skiva. En tvååring brukar inte bry sig speciellt om CD skivor så hon blev överlycklig för sina DVDs. Jag ploppade in cd skivan i spelaren och förväntade inget annat än skrik & gap, dålig inspelning och jobbiga tralla la la la la låtar på spanska. Tryckte Play på fjärren och tappade hakan. Ur mina högtalare strömmade Herr Mozart i all sin prakt. Inte bara det, inspelningen var exemplarisk och den lilla HDCD symbolen lyste på displayen!   What the F***, ehhhh sorry...  Skivan visade sig vara en NAXOS utgåva som heter "El efecto Mozart Música para Niños Vol.4". Vad ska man säga? TACK SVÄRFAR!!!!!!!!!!!    Finns den flera som har varit med om liknande? Några andra barnskivor med bra inspelning? //Dzenan Edit-stavfel |
Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
|
Edited by - dB on 2009/08/16 22:00:29 |
|