Nå'n som känner till nå't om Odyssey? http://www.odysseyaudio.com/index.html I senaste Absolute Sound har Jonathan Valin skrivit en entusiastisk recenscion om Khartago-förstärkaren. De byggs tydligen på beställning och anpassas för att passa optimalt till kundernas övriga system och rum. Priserna verkar ju anständiga i varje fall.
De hade en dansk importör senast jag kollade. Billiga är de också.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Odyssey finns ju numera i nästan alla receivrar så också i den jag köpte i våras. En kompis som köpte en receiver innan jag köpte blev inte alls nöjd med "Odyssey" rumskorrigeringen. Han tyckte att det blev bättre utan. Jag köpte sedan en ny receiver som skulle ersätta min gamla HK. När jag lät automationen ställa in lyssningen för en lyssningspunkt då lät det inte heller så kul. Sedan kom jag på att det faktiskt fanns en extra EQ inställning för subwoofern. Jag ställde in lyssningen manuellt med hjälp av en RTA och då fick jag det faktiskt att låta rätt så hyfsat och så kör jag nu. Men jag ska göra om det här när jag fått upp alla fem högtalarna för nu kör jag 2.1. Man ska inte förkasta Odyssey som den ser ut i en vanlig receiver, men den kunde ha lite fler inställningspunkter. Som det är nu så har den bara åtta fasta punkter, sedan tillkommer EQ:n för basen. Jag vet inte om alla har en sådan inställning enbart för subwoofern.
Så tokigt det kan bli. Jag har faktiskt inte en aning om vad det är för förstärkare. Jag reagerade faktiskt bara på den konstiga stavningen. Ja det var kul.