Author |
Topic  |
|
Magils
Member

7061 Posts |
Posted - 2009/09/11 : 22:24:27
|
Kör både ubuntu och Win XP Home på samma burk (dual boot)
Jag upplever ubuntu som seeg på mediauppspelning...t.ex. youtube...bilden hackar och ljudet ligger ur synk (oftast före)
Ikväll nu försöker jag lyssna på music, softsqueeze(java).....näe hackar bara...
Sedan lyssna direkt på CD...via Rhytmbox...okej den går igång, men sedan var 20:e sekund blir det tyst..(buffring?)
Har inga problem när jag kör motsvarande saker på XP på samma burk....
Så här ska det väl inte vara? |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2009/09/11 : 22:29:16
|
Haha, nu fick Circlomanen en socka i munnen... 
Ehm, det var ju inte till någon hjälp , men kunde inte låta bli med tanke på Circlos inställning till operativsystem. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2009/09/11 : 23:10:05
|
Installera MPlayer. Det är en suverän mediauppspelare. Jag kan oxå ha problem med uppspelning i Rhytmbox, men aldrig med MPlayer.
Att Flash suger hårig lampsladd är inte Linux/Gnu/Ubuntus fel. Skyll på Adobe som dels har tagit fram ett extremt dåligt och resurskrävande format, men framförallt har dåliga program för uppspelning av flash i Linux.
Om dom bara gav ut specifikationer för flashplayer till utvecklarna så skulle vi säker få bättre playback från tex Youtube.
|
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2009/09/11 : 23:11:49
|
En sak lärde jag mig när jag höll på med linux, att aldrig köra med dualboot det sk***r sig direkt jag hade två separata HD's för de olika OS och då bytte jag dem fysiskt.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
|
Topic  |
|