HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Idag är jag ond!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2009/08/29 :  02:12:01  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Kolla post counten muhahah ;-)

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design

Edited by - Silversurfaren on 2009/08/29 02:15:03

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2009/08/29 :  04:43:55  Show Profile Send ohmega a Private Message
Åhh....å jag var nr 18 att kolla i denna tråd (6+6+6)

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/08/29 :  09:27:30  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Det är väl inget?!
Jag är ju kommunist!

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/08/29 :  10:39:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message

Enough said

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/08/29 :  10:52:39  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Johan... pentagrammet är upp och ner...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2009/08/29 :  10:55:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Nope, det är just ett pentagram inte nån billig satanist kopia ;-)

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/08/29 :  10:59:49  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Vad är pentagram bra för?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2009/08/29 :  11:26:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Pentagram används inom en massa olika religoner o då på det hållet som den här är.
Inom det ockulta används den också så här eller som satanister med en spets neråt.

*edit*
Glömde ju, pentagram kommer ifrån atrologin eller ät ett tecken för 5 element. Just dom 5 elementen ledde till det ockulta, en tro på naturen.
Satanismen i sin tur vände stjärnan för att efterlikna satan (som kyrkan har avbildat han).
Det roliga i det är att satanister tror inte Gud eller på djävulen, dom föraktar religoner. Deras tro är ganska mycket baserad på naturen som en kraft o att människan är som vilket djur som helst.
Var ordet satanism kommer ifrån vet ingen säkert, antagligen ett namn som bara ska reta gallfeber på kyrkan som i sin tur ständigt blandar ihop satanister med djävulsdyrkare.

>musik förmedlingen<

Edited by - johan.björklund on 2009/08/29 11:44:55
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/08/29 :  13:17:42  Show Profile Send bearwik a Private Message
Jag är också ond, huvudvärk...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

GOING
Starting Member

45 Posts

Posted - 2009/08/29 :  18:50:21  Show Profile Send GOING a Private Message
Jag är en ond"jävel" , eftersom jag är en "Horn-jävel" så finns ingen Bot för mig.....Anders...

AoA
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2009/08/29 :  20:07:18  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag är på dåligt humör ....

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/08/29 :  20:44:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Pentagram, skriver ni. Menar ni inte postogram?
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/08/29 :  20:59:28  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/08/29 :  21:05:51  Show Profile Send bearwik a Private Message
När jag ser på min mage inser jag att det är kilogram man ska vara orolig för!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/09/04 :  20:05:22  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
bearwik!

Så länge man kan röra sig med egen maskin är det ingen större fara *ler* Men om/när man inte kan det, blir det svårt!
Den dagen kan man skaffa sig några kilo sprängämnen och låta begravningsentrepenörer kamma nolll. *s*
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2009/09/04 :  20:14:47  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Det roliga i det är att satanister tror inte Gud eller på djävulen, dom föraktar religoner. Deras tro är ganska mycket baserad på naturen som en kraft o att människan är som vilket djur som helst.
Var ordet satanism kommer ifrån vet ingen säkert, antagligen ett namn som bara ska reta gallfeber på kyrkan som i sin tur ständigt blandar ihop satanister med djävulsdyrkare.

Mja, du tänker nog på Anton LaVeys definition av satanism. Det finns ett antal olika trosinriktningar som gör anspråk på att vara sann satanism, varav de flesta kopplar satanism till djävulsdyrkan, eller för den delen även tron på Gud. Men det var ju onekligen smart av LaVey att kalla sin inriktning för "satanism", smart PR-trick...hur mycket uppmärksamhet hade han fått om han hade valt något mer rättvisande namn?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

primpa
Member

90 Posts

Posted - 2009/09/04 :  22:18:43  Show Profile Send primpa a Private Message
Pentagramet kommer väll från Wicca, som är en urgammal natur religion. Det ska skydda mot onda andar och dylikt (har jag för mig).

Schysst post antal, men du skulle ha stannat där :P
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2009/09/05 :  10:24:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Mja, du tänker nog på Anton LaVeys definition av satanism. Det finns ett antal olika trosinriktningar som gör anspråk på att vara sann satanism, varav de flesta kopplar satanism till djävulsdyrkan, eller för den delen även tron på Gud. Men det var ju onekligen smart av LaVey att kalla sin inriktning för "satanism", smart PR-trick...hur mycket uppmärksamhet hade han fått om han hade valt något mer rättvisande namn?

Både rätt o fel tycker jag.
LeVay var mycket av en Wannabie som ville föra sig i dom finare kretsarna o han drog ganska många kändisar. Men han gjorde felet att göra en cirkus av det hela med.
Han hade en del bra idér o hans 9 "budord" är ganska vettiga.
Så långt jag har läst (vilket är en hel del) så finns det klara skillnader mellan djävulsdyrkare (demondyrkan) o satanister.
Den förstnämda är bara ute efter att leva djävulen () med kyrkan medans den andra vill leva i harmoni med jorden.

Men där finns ingen klar linje som skiljer o det är ju lite upp till var o en att tro vad man nu tror

>musik förmedlingen<

Edited by - johan.björklund on 2009/09/05 10:25:20
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/09/08 :  12:05:07  Show Profile Send lindvall a Private Message
quote:

Trodde dom kallades för "Humanister"...
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/09/08 :  12:45:16  Show Profile Send 24U a Private Message
Väntar snällt i kön till Telias supportchatt... på tal om ond...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2009/09/09 :  23:03:43  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Om man tar dagens datum och vänder på dom så blir alla onda...
En parantes till det är när Entombed släppte sin vad jag tror är senaste skiva, Dom släppte den 060606. Hur ont är inte det???

Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2009/09/12 :  18:35:39  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Coolt att släppa den 666. Sjysst band förresten!

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000