HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Teoism i Syberrymden !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/11 :  19:45:49  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla !
Ville lite kort bara berätta att vi nu finns att finna på nätet. Sidan är långt från helt klar och en hel del fel finnes för tillfället. Vi hoppas att ni har förståelse för detta, vi oklarheter kontakta oss.

Men inom kort kommer den vara komplett och då är det tänkta att ni bla ska kunna ladda ner manualer till tex Halcro och Cairn mm.
Så ta en titt på www.teoism.se !

Med vänlig hälsning
Thomas
Teoism Audio AB

Live Long And Prosper !

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/11 :  19:51:31  Show Profile Send Timbre a Private Message

Kul!
Ser ut att bli en trevlig sida...
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/01/11 :  19:55:06  Show Profile Send Terminator a Private Message
Tjusig sida (om än med några stavfel) och lycka till!

Alltid kul med folk som vågar satsa och tro på sina idéer!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/01/11 :  20:11:03  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan!

Borde inte denna:
finna som en integrerad maskin? Fasiken så läcker!

Härligt hemsida, även om jag har en aversion mot "blipp blopp". Stavfel kommer man, tydligen, aldrig ifrån - jag vet.
Intresanta produkter, och ett lycka till från en branch-kollega!

// Pär Engelholm
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/11 :  20:52:38  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Tack för omdömena. Stavfel kommer att elimineras det kan jag lova . Håll utkik på sidan då jag inom kort hoppas att kunna presentera en del intressanta nyheter från Cairn, bla ett 7-kanals försteg, 3-och 5 kanals slutsteg. De sistnämnda kommer att hamna runt 25-30 tusen !

Mvh
Thomas

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/11 :  22:10:31  Show Profile Send brumel a Private Message
Cairn verkar ju vara bra. Inte minst namnet (snudd på stöld från Linn) Måste man köra balanserat. Var kan man lyssna?

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/11 :  22:35:52  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Om man måste köra balanserat, nej de fungerar lika bra obalanserat. Du hittar dem på Hifi-stället och Ljudmakarn.

Nästan stöld från Linn, vore roligt att få höra en förklaring !

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by brumel

Cairn verkar ju vara bra. Inte minst namnet (snudd på stöld från Linn) Måste man köra balanserat. Var kan man lyssna?

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/11 :  23:04:16  Show Profile Send brumel a Private Message
Ja Linn har ju länge (sedan-92) haft ett toppförsteg med det namnet med en super duper phono-ingång. Så säger man C(K)airn så tror nog folk att det är Linn Kairn man menar.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/12 :  02:58:20  Show Profile Send n/a a Private Message
Ahh! Designen får full pott Thomas, Nästan snyggare än vår sida men bara nästan...

Kannon att ni finns på nätet numera!

Länka vår hemsida vetja... ;-D

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn

Edited by - n/a on 2003/01/12 03:03:46
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/12 :  08:34:28  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Tackar !
Länka kommer !

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by X-ray

Ahh! Designen får full pott Thomas, Nästan snyggare än vår sida men bara nästan...

Kannon att ni finns på nätet numera!

Länka vår hemsida vetja... ;-D

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/01/12 :  16:17:50  Show Profile Send mag a Private Message
Snygg och välstädad sida :)

Den där integrarade som Pär la in en bild på va ruggit läcker, vad kostar den ? (inte för att jag ska köpa men ändå)

Cairn verkar prisvärda och dessutom med trevlig desingn :)

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/12 :  16:53:27  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Det var nog ett skämt från Pers sida då det inte är en integrerad utan är Halcros största försteg kallad dm10. Vad jag vet idag har man ingen integrerad på gång.
Cairn prisvärda, det kan jag lova dig ! Om du har möjlighet ta och lyssna på dem, lovar att du inte blir besviken. Läs gärna testen av 4808A:n i senaste High Fidelity.

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by mag

Snygg och välstädad sida :)

Den där integrarade som Pär la in en bild på va ruggit läcker, vad kostar den ? (inte för att jag ska köpa men ändå)

Cairn verkar prisvärda och dessutom med trevlig desingn :)

Live Long And Prosper !

Edited by - Thomas on 2003/01/12 17:05:42
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/13 :  03:14:42  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Snygg sida, välkommen i cyberrymden!

Men....
"4808NF (North Face) är egentligen exakt samma förstärkare som 4808A med den skillnaden att den avger 100W och arbetar ej i klass A."

Det är väl då en j...la skillnad, och INTE "egentligen exakt samma" ??

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/13 :  16:12:44  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Tackar !
Samma eller ej. Både ja och nej egentligen. Det jag syftar på är naturlitvis att de har likartade egeskaper. Designmässigt skiljer de sig självklart en del åt, tex trissorna har olika arbetspunkter mm.

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by SZR

Snygg sida, välkommen i cyberrymden!

Men....
"4808NF (North Face) är egentligen exakt samma förstärkare som 4808A med den skillnaden att den avger 100W och arbetar ej i klass A."

Det är väl då en j...la skillnad, och INTE "egentligen exakt samma" ??

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/01/14 :  06:10:00  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Kul, det går framåt. Får jag föreslå att ni lägger in en rubrik till hemsidan. En sådan som sitter högst upp på browserfönstert.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/01/14 :  08:53:30  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

En TITLE tack!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2003/01/14 :  13:48:39  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Kommer boys (and girls )!!!

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Niklas Nord

En TITLE tack!

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/01/15 :  05:38:46  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Okey,

Is there anybody out there?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000