Läste på ett forum om en billig kabel,dom hade testat Cat 5 en nätverks kabel till data kostar c:a 5kr metern, ja ja lugn får jag tala till punkt dom lödde i hop ledarna fyra och fyra den innehåller åtta ledare fyra till plus och fyra till minus.Jag har också testat kan tyvärr inte höra nån skillnad på den och supra dacen 50kr metern en viss skillnad mot mina Harmonic Thruth Link 3900 paret men då är dom balanserad.Visst blir man brydd!Gjorde även en digital kabel av den och den fungerar helt utan konstigheter där också,och varför inte den är ju designad att skicka digitala data med oerhörd precision långa sträckor så 0,75 meter borde inte vara nåt prolem.Om det var balanseringen eller Harmonic kabeln som gjorde att den lät lite annorlunda ( inte nödvändigtvis bättre) ska jag låta vara osagt men jag skall även prova att göra Cat 5 balanserad måste bara köpa kontakter.Skumt är det i alla fall till det priset.
Kul. Jag ska pröva rg 62. Ja menar dom har coaxerna och datkablarna är ju gjorda för att utan förluster (läs: diskant och fladdermusdiskant)tranportera information av vitt skilda slag långa sträckor. Utan astronomiska pristillägg kanske skall påpekas.