HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mysko tv-problem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JockeEL84
fd ignatz

122 Posts

Posted - 2009/10/02 :  14:50:21  Show Profile  Visit JockeEL84's Homepage Send JockeEL84 a Private Message
Testar att fråga er om ett dilemma jag inte ens hört talas om innan det, såklart, drabbade mig. Any input welcome.

Köpte en platt tv till min kära moder. Testade den först hemma hos mig på analoga signaler från comhem. Funkade bra, tar signalen direkt från väggen med en vanlig antennkabel. Flyttade apparathelvetet hem till morsan, även detta ett comhem-hus med analoga signaler. Men här blir det bara en liten bild i mitten på skärmen på svt och tv4. En svartvit sexan i rätt storlek som fyller ut hela skärmen finns dock. Comhem säger att det är en inställning i TV:n, jag hittar ingen sådan. Vad är det för värld vi lever i, egentligen? Finns det inga fasta värden kvar?

svar till desillusionerad programmerare

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/10/02 :  15:30:57  Show Profile Send OcA a Private Message
Om det är fel på TV kan du ju alltid prova med en annan TV i samma uttag... Om du har den möjligheten?

Annars ska det finnas ett återställningsval i menyn för att "nolla" TV'n. Då ska den vara tillbaka till fabriksinställningarna.

Lätt hänt att man kommer åt nån knapp av misstag när man installerar eller gör kanalsökningar mm.

En annan grej är att kolla knappen för val av bildformat. Ställ den på autoläge så ska den välja rätt format på bilden baserat på den signal som kommer in.

Annars - läs manualen...

Hoppas nåt av det hjälper!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

JockeEL84
fd ignatz

122 Posts

Posted - 2009/10/02 :  16:27:10  Show Profile  Visit JockeEL84's Homepage Send JockeEL84 a Private Message
Done all that...
Go to Top of Page

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2009/10/02 :  16:52:21  Show Profile Send Maruder a Private Message
Din mor, tar hon signalen direkt från väggen eller har hon en comhembox mellan?
Go to Top of Page

Thzar
200.000-klubben

816 Posts

Posted - 2009/10/02 :  16:53:16  Show Profile Send Thzar a Private Message
Du har köpt för stor TV.
Go to Top of Page

JockeEL84
fd ignatz

122 Posts

Posted - 2009/10/03 :  08:56:10  Show Profile  Visit JockeEL84's Homepage Send JockeEL84 a Private Message
Thzar: Det är mycket riktigt en slutsats man kan dra. Du är alltså säker på att själva bildytan inte skulle krymt proportionerligt med en mindre skärm? Du kan vara något på spåren...

Maruder: Nej, ingen box. Men antennsladden, i väggänden, sitter fast monterad i en liten låda som täcker uttaget, så ser det inte ut hemma hos mig. Men att det skulle sitta nåt där som kan påverka resultatet när hon aldrig betalat för att ha något från comhem skulle förvåna mig mycket.

Tackar för engagemanget!

Snart blir det loppis för radioamatörer i Handen utanför stockholm. Dalarövägen 33 tror jag det var, om nån sitter sysslolös och vill kolla på RIKTIGA apparater...

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2009/10/05 :  21:13:03  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Det måste vara någon inställning i TV'n som du missat.

... eller så kan du ju få byta mot min tjock-TV som garanterat fungerar

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000