Author |
Topic  |
|
brewitz
SW-hantering

1624 Posts |
Posted - 2009/10/02 : 15:46:15
|
av flera anledningar men just nu
- Stort projekt inte bara levererat men också godkänt av kunden (Deutsche Börse)
- Litet (ok då, tre timmar) pubbesök under lunchen
- Helg imorgon
- Grateful Dead - Sugaree, liveinspelning på HÖG volym i hörlurarna
Kan det bli bättre???????????????????? |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2009/10/02 : 16:14:37
|
Godkänt av tyskar kräver sin kvalite! Grattis!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts |
Posted - 2009/10/02 : 20:08:51
|
Gött brewitz! Även om jag trodde att det var något större så tycker jag dina skäl är rätt härliga. 3h lunch-pubbesök kan väl nästan bara hända i England? |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
 |
|
brewitz
SW-hantering

1624 Posts |
Posted - 2009/10/03 : 19:38:33
|
quote: 3h lunch-pubbesök kan väl nästan bara hända i England
I Sverige har jag aldrig varit med om det men i Irland och Spanien har det hänt flera gånger. Särskilt ett par spanska filurer jag jobbat med kunde konsten att ha långlunch. |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2009/10/04 : 09:54:43
|
Bra jobbat, brewitz!
Men hur i all världen får man tre timmar att gå vid lunch? Jag menar hur mycket eller hur sakta äter man då? Och vad drack du till lunchen? Mineralvatten eller lättöl? |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2009/10/04 : 11:41:10
|
Långlunch är MYCKET vanlig i Spanien. Det är helt suveränt med rätt sällskap  Jag garanterar att timmarna flyger iväg... |
Artphotography |
 |
|
brewitz
SW-hantering

1624 Posts |
Posted - 2009/10/04 : 15:50:21
|
Alltid lättöl till lunch. |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2009/10/05 : 19:05:17
|
Jag vill inte kapa trådet, men hur är det egentligen i Sverige? Får man ta ett glas vin till maten om man ska jobba sen? Eller om man dricker en flaska pilsner.
Tror nog, att jag anar svaret. Inte tillåtet, som det mesta här i Norden. Men jag har sett motsatsen redan länge sen *s* Vi hade ett tag en poliskommissarie som nattchef på tidningen i Finland. Och han drack ofta rött vin till maten i hotellets restaurang som låg i samma byggnad som tidningen. Det var tider, det. |
 |
|
opethic
Member

2890 Posts |
Posted - 2009/10/05 : 21:09:44
|
Får man ta ett glas vin till maten om man ska jobba sen?
Ingen aning? Beror väl på vad arbetsgivaren har för policy - eller om man ska tex. köra bil. Annars tycker jag att det är OK. |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2009/10/05 : 22:12:29
|
Får man ta ett glas vin till maten om man ska jobba sen? Generellt sett - inte OK. Men det är ur konsultperspektiv, möjligen kan det vara lite annorlunda om man inte är ute hos kund och jobbar.
|
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts |
Posted - 2009/10/06 : 09:19:34
|
A-kassan skickade på mig massa pengar vilket innebar att ... ... vi bokat biljetter till kalmar (Öland) i slutet av oktober. ... bokat en kort resa till Tallinn nästa vecka. ... löst in checkkrediten. Dessutom har jag hittat en importör i Sverige av Goose Island Brewery Bourbon County Stout. |
 |
|
|
Topic  |
|