HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 meka om cd:n till balanserade utgångar - möjligt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/01/12 :  11:59:17  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Jag har en sony xb930 med vanliga singel end-utgångar. Jag skulle dock vilja ha balanserade utgångar och undrar om det är möjligt att fixa. Har hört att DA:n i många spelare lämnar en balanserad signal ut, men görs om till singel end med en OP.

Kan jag plocka ut den balanserade signalen och förstärka den med OP:s? Blir det vajsing med rekonstruktionsfilter och sådana obehagligheter?

Mvh,
Rickard

Ino Audio for life

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/01/12 :  14:14:54  Show Profile Send HPW a Private Message
http://www.lcaudio.dk/zapfilter.htm
Jag har inte provat själv men ngn annan på forumet kanske har. Den verkar även ge balanserad utgång. Men det kanske va lite mer än du tänkt

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

944Driver
Member

159 Posts

Posted - 2003/01/12 :  14:16:11  Show Profile Send 944Driver a Private Message
Det kommer att behövas ett filter för varje signal i en balanserad konstruktion.
Frågan är om det inte är enklare att bygga en separat DAC och koppla till digitalutgången? Om inte annat så kan du ju titta på ett sådant schema iaf och se hur du bör bygga i CD:n för att få det att funka. Det var nån tråd om ett sådant bygge här på forumet idag.

//Magnus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000