HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gryphon Callisto 2200 olika fjärrar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

wiped
Member

64 Posts

Posted - 2009/10/08 :  06:43:43  Show Profile Send wiped a Private Message
Är pågång att kanske köpa en beg Gryphon Callisto men enligt bilder ser inte fjärren ut som den som jag enbart sätt till Callisto dvs den avlånga kantiga i denna länk:
http://www.gryphon-audio.dk/content/product.asp?ProductID=7

Är det något som vet om det fanns olika fjärrar till Calliston, eller vad ett examplar med en vanlig simpel Platt fjärr kan vara för något.. Det är samma knappar. Vill inte köpa något pre ex eller annan variant som inte är ok..

Mottager också gärna info om en Callisto som är i princip oanvänd är värd 30000.

Tack

hrk
Member

123 Posts

Posted - 2009/10/08 :  21:43:25  Show Profile  Visit hrk's Homepage Send hrk a Private Message
Är inte 100% säker men jag tror det finns två olika fjärr kontroller till Calliston. Har själv haft en Callisto 2200 som var en "tidig" Callisto och den hade den avlånga kantiga fjären som jag själv tycker är coolare/snyggare!

Det är möjligt att ditt ex är en nyare Callisto och att dom då använde den andra fjärren till dom senare årgångarna av Calliston.

Något att ta i beaktande vad gäller Calliston om det är en tidig utgåva är att dom tidiga versionerna hade ett litet konstruktions fel som gjorde att dom gick för varma vilket kan leda till att högtalarna tar stryk.Utan att vara någon teknisk expert så vill jag minnas att det var likström som skickades ut till högtalarna vilket kan medföra att högtalarna tar stryk.Det hände mig och två av basarna i ena högtalaren gick sönder vilket inte var speciellt trevligt!

Jag vill minnas att jag själv sålde min Callisto 2200 för ca 25000:- och det var ca 2,5 år sedan så om ditt ex knappt är använt och en "sen" Callisto så är det väl inte helt orimligt med 30000:- men mer än så tycker jag nog inte den ska kosta.

Lycka till !

Representant för Respons högtalare i Sthlm
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/10/08 :  21:57:42  Show Profile Send bmxx a Private Message
but multifjärr should be the way to go??

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page

wiped
Member

64 Posts

Posted - 2009/10/08 :  22:20:55  Show Profile Send wiped a Private Message
hrk, tack för informationen.

Känns som ett ok Pris och det verkar som den är från 2004 vilket väll inte bör vara bland de första?


Edited by - wiped on 2009/10/08 23:28:34
Go to Top of Page

hrk
Member

123 Posts

Posted - 2009/10/09 :  07:58:05  Show Profile  Visit hrk's Homepage Send hrk a Private Message
2005 var sista året för Calliston så ditt ex är nog befriat från problemen som dom tidiga exemplaren hade.

Representant för Respons högtalare i Sthlm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000