HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hinner ni lyssna på allt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

räven
Member

3654 Posts

Posted - 2009/10/09 :  23:00:36  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Försöker lyssna på ny musik men glider tillbaka till gamla godingar hela tiden, kanske ett tecken på att man börjar bli gammal.

Kommer ihåg när en av mina gamla skivnasare sa: Det här kommer du nog att gilla, det var Nirvanas Nevermind!

Och det hade han rätt i.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/10/10 :  00:36:10  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag köper för mycket skivor för att hinna lyssna på allt ordentligt (jag lyssnar årminstone nästan en gång igenom skivor jag köper), men kanske någon gång i framtiden...
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/10/10 :  00:36:10  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag köper för mycket skivor för att hinna lyssna på allt ordentligt (jag lyssnar årminstone nästan en gång igenom skivor jag köper), men kanske någon gång i framtiden...
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/10/10 :  00:46:43  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message
Jag njuter jag så ofta jag bara kan, av nytt eller gammalt bara jag mår bra... inte stressa det kan man bli sjuk av har jag hört...

Mvh / Fredrik

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/10/10 :  00:46:43  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message
Jag njuter jag så ofta jag bara kan, av nytt eller gammalt bara jag mår bra... inte stressa det kan man bli sjuk av har jag hört...

Mvh / Fredrik

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/10/10 :  09:51:32  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Hann inte ens innan vi blev småbarnsföräldrar. Men det är som matte säger, man får prioritera. Det finns sånt utbud nu för tiden att det är omöjligt att lyssna på allt som man eventuellt skulle tycka om.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/10/10 :  09:51:32  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Hann inte ens innan vi blev småbarnsföräldrar. Men det är som matte säger, man får prioritera. Det finns sånt utbud nu för tiden att det är omöjligt att lyssna på allt som man eventuellt skulle tycka om.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2009/10/10 :  11:57:34  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Lyssnar i princip aldrig på radio eftersom ingen annan ska diktera vad jag lyssnar på. Ser heller ingen anledning till att skaffa Spotify. Kvalitetslyssning är det som gäller.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2009/10/10 :  11:57:34  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Lyssnar i princip aldrig på radio eftersom ingen annan ska diktera vad jag lyssnar på. Ser heller ingen anledning till att skaffa Spotify. Kvalitetslyssning är det som gäller.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2009/10/10 :  16:17:41  Show Profile Send Eref a Private Message
Blir också lätt stressad av det enorma utbudet. Jag älskar radio, nu-känslan och att kanske bli överraskad och få lyssna på nåt man inte vet vad man tycker om på förhand. Samtidigt vill jag lyssna på alla mina skivor, särskilt vinylerna. Jag älskar att köpa och äga och spela gamla vinyler!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2009/10/10 :  16:17:41  Show Profile Send Eref a Private Message
Blir också lätt stressad av det enorma utbudet. Jag älskar radio, nu-känslan och att kanske bli överraskad och få lyssna på nåt man inte vet vad man tycker om på förhand. Samtidigt vill jag lyssna på alla mina skivor, särskilt vinylerna. Jag älskar att köpa och äga och spela gamla vinyler!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2009/10/10 :  20:11:28  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Jag gillar också att lyssna på radio, men nu för tiden är det väldigt få på- och avannonseringar
så jag har sällan nån aning om vem det är som spelar...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2009/10/10 :  20:11:28  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Jag gillar också att lyssna på radio, men nu för tiden är det väldigt få på- och avannonseringar
så jag har sällan nån aning om vem det är som spelar...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2009/10/10 :  22:00:42  Show Profile Send TomasF a Private Message
2007 gav jag mej själv en present, jag skulle köpa en bra skiva i veckan hela året (det blev nog 1.5 st ungefär i snitt). Den högen är jag inte igenom ännu... Har ett tiotal kvar att lyssna på, så inga skivinköp just nu. /Tomas F.

musikälskare
Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2009/10/10 :  22:00:42  Show Profile Send TomasF a Private Message
2007 gav jag mej själv en present, jag skulle köpa en bra skiva i veckan hela året (det blev nog 1.5 st ungefär i snitt). Den högen är jag inte igenom ännu... Har ett tiotal kvar att lyssna på, så inga skivinköp just nu. /Tomas F.

musikälskare
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/10/11 :  09:54:01  Show Profile Send llerk a Private Message
Visst hinner man att lyssna... Om man ex.gillar jazz letar man troligtvis inte efter Goth...Jag tycker att man hinner

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

CC
Member

3985 Posts

Posted - 2009/10/11 :  12:27:05  Show Profile Send CC a Private Message
för att hinna lyssna på allt som jag vill (och gärna om igen, om det är bra) samt allt annat som jag vill hinna med så vill jag avskaffa sömnen samt få förmånen (?) att leva i 450 år...

Jag som gillar både jazz och goth å allt där i mellan hinner i nuläget inte ge all musik den tid jag vill ge den. Och sedan har man ju ett liv vid sidan av musiken åsso...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3985 Posts

Posted - 2009/10/11 :  12:27:05  Show Profile Send CC a Private Message
för att hinna lyssna på allt som jag vill (och gärna om igen, om det är bra) samt allt annat som jag vill hinna med så vill jag avskaffa sömnen samt få förmånen (?) att leva i 450 år...

Jag som gillar både jazz och goth å allt där i mellan hinner i nuläget inte ge all musik den tid jag vill ge den. Och sedan har man ju ett liv vid sidan av musiken åsso...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2009/10/15 :  21:34:07  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
jag har Pearl Jams två senaste på vinyl har inte lyssnat på dom än, ska kanske hitta en tid....

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000