HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Budgetuppgradering av bilhögtalare....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/10/10 :  12:31:24  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Hej o hå...

Kasst ljud i de standardhögtalare som följde med i Skoda Fabia... Tänkte byta ut de främre paren med diskanter och infällda högtalare och strunta i de som är i bakdörrarna helt.

Tänkte behålla originalstereon (som egentligen är rätt B den också...) och eftersom den har måttlig effekt så är jag ute efter:

Lättdrivet
"Bättre" än original
Kit för ej över en tusenlapp...

Finns generella rekommendationer från forummedlemmarna om eventuellt rätt märken att börja leta bland i djungeln av bilstereoprylar...?

Min anläggningstråd

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2009/10/10 :  12:40:34  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Eftersom jag vet var din brevlåda bor så har jag mina aningar om var du tänker handla någonstans...

På BRL (Marieberg) så har de GAS - de brukar vara riktigt prisvärda!
Är det kit du är ute efter så tror jag att du får mest ljud för pengarna med ett GAS-kit.
Annars så är väl MDS rätt så prisvärda har jag för mig, tror att de säljer deras grejor på Bilradioservice (som du passerar när du svänger av motorvägen när du ska in till stan, ligger bakom Rejmes/Volvo och Mekonomen)

Jag hade tidigare ett litet GAS Silver 5" kit i min VW Jetta + en homemade sub 2x8" (+ ett noname slutsteg på 2x250 tuggummiwatt) - det rockade som satan!
Saknar det mer än bilen...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2009/10/10 12:43:48
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/10/10 :  12:43:13  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Intressant! Jag har aldrig varit till BRL så det borde ju vara en första utgångspunkt... Sen hoppas jag på en skyhög känslighet också... :-)

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2009/10/13 :  09:35:49  Show Profile Send edison a Private Message
Köpte ett par MB Quart hos BRL för några år sen.
5.25 tum, känsligheten är lite annorlunda avgiven "2,5w för 90 db/1 meter"
De drivs hur som helst direkt av Sonysteron och låter långt bättre än standardsystem brukar låta iaf.Inte nåt problem utom ifall jag kopplar in "basknappen" på mer än steg 2 (av 4 valbara), för då distar det en del...är dock ingen extrem högvolymfan så det klarar sej bra ;-)
Iofs ett par coaxialer men är ändå ok...hinrdar inte att jag nån gång petar ditt ett par diskanter.
Hittils har jag inte direkt saknat extra (= högplacerade) diskanter iaf.

DKD 113 heter dom , vet inte ifall dom finns kvar eller om BRL säljer MBQ numera dock.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000