HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Lucka för att dölja proppskåp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/10/18 :  22:08:56  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Hej,

Det finns många smarta människor på forumet som har bra lösningar på mycket. (öppnar med lite fjäsk)

Jag behöver dölja ett gammalt proppskåp som är 31cm högt, 71cm brett och sticker ut 8cm från väggen. Jag tänker mig en sorts "kupa" eller lucka i plåt eller något med gångjärn så att man fälla upp (?) den vid behov. Tyvärr är där bara 5cm ovanför innan taket. Så kanske bäst att öppna det i sidled.

Har ni något förslag?

Där var en hemmabyggd variant innan gjord i furupanel som vi plockade ner samtidigt som furupanelen åkte bort på den lilla väggen som proppskåpet sitter på.

Tacksam för alla förslag!
Mvh
Bosse

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2009/10/18 :  22:57:59  Show Profile Send Ampalang a Private Message
När jag hade behov av liknande så tog jag och tapetserade en skokartong (samma tapet som väggen) och hängde över. Satt som smäcken.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/18 :  22:58:44  Show Profile Send huzze a Private Message
Finns väl en hel del färdigt att köpa i form av tomma proppskåp. Annars är IKEA en stor inspirationskälla, lätt att modda eller sätta upp en hylla utan bakstycke. är den lite större än proppskåpet, så har du plats för reservproppar och en ficklampa utifallatt...

EDIT: Kolla på badrumssidorna, jag minns att de har ett skåp som kan monteras liggande med lucka som går uppåt, klarar höjd och djupkraven, minns ej bredden.

Edited by - huzze on 2009/10/18 23:00:16
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/10/20 :  20:26:36  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Ampalang: Ser säkert alldeles förträffligt ut. Men för min egen del vill jag ha något stabilare än så. Även om jag är övertygad om att din lösning hade fallit alla andra i smaken som hade sett det.

huzze: Här ska surfas badrumsskåp på ikea. Tack för tipset!

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2009/11/11 :  21:43:25  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Köp/bygg ett litet väggskåp som matchar inredningen, bygg en ram runt proppskåpet i samma stil, skruva ihop skåpet och ramen med gångjärn imellan. Då får du ett funktionabelt skåp samtidigt som du döljer proppskåpet, bara att vika ut skåpet när du spelat för högt å behöver byta säkring.. =)

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000