| Author |
Topic  |
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/01/13 : 22:44:32
|
Någon riktigt skitig låt med Black Sabbath, NIB tex
|
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/01/14 : 08:59:23
|
LTJ Bukem vilja höra! Samt Lustmord |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
KC
t f ökenräv

447 Posts |
Posted - 2003/01/14 : 09:06:35
|
Va sjutton! Bodde i Sverige i 15 år och det var bara EN(!!!) Hifi-mässa på alla dessa år. Nu är jag borta i 1,5 år och ni passar på att ha TVÅ mässor på den korta tiden??? Fy fan va dåligt av er 
Nä, jag tänker INTE svara på frågan
   |
 |
|
|
wallraff
Member

1077 Posts |
Posted - 2003/01/14 : 11:38:48
|
Har sagt det förut, och säger det igen:System of a down. Riktigt bra, tung musik, som är mycket bra inspelad! Där har du bra tips för uppmärksamhet och stampatakteninfluenser! Rekomenderar skivan "Toxicity", där du kan spela i stort sett vilken låt som helst ifrån.
/Walter |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
 |
|
|
ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/01/15 : 18:37:14
|
Roffe Wikström, Cornelis, Jewel och en jäääla massa BLUES!!!
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
HPW
Member

370 Posts |
Posted - 2003/01/15 : 19:31:17
|
På CD Nirvana In Utero bra att prova high end anläggningar finns desperationene där eller blir det bara vackert ? Prova på elektrostater o se vad som händer. Depeche Mode, Prodigy, Deep Purple och kolla om det blir luftgitarr.
Vinyl Thomas diLeva Noll, Docenterna .. kalla .. Element ( kommer ej ihåg exakt vad låten heter) gärna 12 tummare ZZ top Fandango eller ngn annan 80 talare. |
Rundgång & Omgång |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 12:25:31
|
quote: Originally posted by X-ray
X-ray kommer med glädje be bröderna Mårten att spela Sepultura på Coltrane ifall han e på plats... 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa         |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 18:25:54
|
Larry Calton: Smiles and smiles to go från Alone/but never alone Richard Souther: O virga ac diadema från Visions, The music of Hildegaard von Bingen Tool: The Patient fråm Lateralus EmmyLou Harris: Deeper well från Wrecking ball (denna platta är ett måste) Maxwell: Luxury:Cococure från Embryah
Där var några som kommer med på min egen referens-cd till mässan.
/Marcusoft |
No hay banda!! |
 |
|
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 19:57:57
|
quote: Originally posted by dole
X-ray kommer med glädje be bröderna Mårten att spela Sepultura på Coltrane ifall han e på plats... 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa        
Häärligt med nån mer som gillar sånt... NN gör det inte!  |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 21:29:58
|
| Tänk dig att sitta och lyssna på Diana Krall i 4 timmar. Lite omväxling skadar aldrig. |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
kurt
Member

219 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 22:28:31
|
| ABBA: When I kissed the teacher |
 |
|
|
nalle
Member

686 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 00:55:52
|
Lou Reed: Metal machine music.
     |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
 |
|
|
Bandpass
Starting Member
44 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 15:39:20
|
Pat Metheny "Zero tolerance for silence"!!!!!!!! |
 |
|
|
Sudden
Member

475 Posts |
Posted - 2003/01/18 : 00:54:24
|
Missade mässan förra året. Bara jag kan komma i år. Kommer gråta blod i veckor annars  Om turen är med mig, så syns vi där  |
 |
|
|
perkulator
Member

60 Posts |
Posted - 2003/01/20 : 02:11:25
|
Enya spår 4 och 14 på skivan med samma namn om man vill massera sina inre organ,skulle vara kul att höra på en riktigt kompetent anläggning
     |
Endast den som tror att det omöjliga är möjligt kan göra det omöjliga! |
 |
|
|
kurt
Member

219 Posts |
Posted - 2003/01/20 : 11:40:22
|
| Det ska bli spännande att se om någon vågar spela glad svängande musik typ ABBA, eller om det bara blir ljud-nojor. Det rum som vågar det utan att skämmas har förmodligen en riktigt bra musikförmedlare. |
 |
|
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts |
Posted - 2003/01/20 : 20:44:33
|
MICHAEL JACKSON!  Bra kvalitet, fina basgångar, poppig.
Men kan man inte ta med sig egna skivor? |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/01/21 : 08:31:57
|
quote: Originally posted by dole
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa        
Korn´s nya platta är också ganska välproducerad. Låt nr4 lämparsig för djupbas test Det har helt klart hänt något i metalvärlden vad det gäller inspelningar. tom Cradle of filth´s midian är riktigt skaplig hifi. Och icke att förglömma Gbg metalbanden 
Häärligt med nån mer som gillar sånt... NN gör det inte! 
|
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2003/01/21 : 13:38:32
|
Självklart ska musiken vara varierad och inspelningarna fantastiska. Jag skulle satsa på Joni Mitchells "Both sides now" respektive "Travelogue", Peter Gabriels "Up" och Phil Codys "Big Slow Mover. Och släng gärna in Peter Wolfs "Sleepless" också. hälsningar
 |
 |
|
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2003/01/21 : 19:55:49
|
Dole:
Jag tycker att Korn senaste allster är ganska dåliga... Bästa skivan hittils är "Life is Peachy"... Inte helt fel den häller... Jävla "smäcka"...  |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
|
Dwegan
Member

53 Posts |
Posted - 2003/01/21 : 21:54:09
|
| jag vill höra onkel kånkels,, gärna CP Åke. Om inte dte finns tar jag gärna lite oldfield blandat med lite fin dillards bluegrass |
 |
|
|
chrixter
Member

50 Posts |
Posted - 2003/01/23 : 12:16:58
|
Huuuu, jag hoppas vid gud att ingen av alla dessa låt/gruppförslag spelas - vilken samling trist dynga.
Givetvis kommer alla att tycka att mina förhoppningar om Johnny Cash, Nick Cave, Sixteen Horsepowers eller Cardigans skall motas i grind. Kommer speciellt att pusha för Sixteen Horsepowers, banjo är ett avslöjande instrument!
Någon nämde förresten Depeche - det vore lite småkul.
Christer Enkvist
|
 |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/01/25 : 12:44:08
|
Lill Babs kanska varför inte Kram goa låtar med Vikingarna också. Skämt åsido det är inte lätt och hitta musik som alla gillar alltid.
quote: Originally posted by chrixter
Huuuu, jag hoppas vid gud att ingen av alla dessa låt/gruppförslag spelas - vilken samling trist dynga.
Givetvis kommer alla att tycka att mina förhoppningar om Johnny Cash, Nick Cave, Sixteen Horsepowers eller Cardigans skall motas i grind. Kommer speciellt att pusha för Sixteen Horsepowers, banjo är ett avslöjande instrument!
Christer Enkvist
|
|
 |
|
|
Dwegan
Member

53 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 19:52:06
|
quote: Originally posted by chrixter
Christer Enkvist
Där ser ni...mycket blugrass banjos ska dte va:-) |
 |
|
Topic  |
|