Finns det någon som funderat på att bygga SE solid state förförstärkare finns det några svenska idéer, har någon provat single ended med utgångstrafo, alltså en konstruktion med primärlindningen i serie med transistorns collector går att använda både som preamp och slutsteg, såg ett litet sådant för h-vetes massa år sedan jag tror att den var på ca 10 - 15 Watt lät mycket bra.
Den där Nelson Pass han har fastnat i sitt, jag efterlyser nya idéer. Rör nä fy f-n det är ju glödlampor min signatur har visserligen med glödampor att göra den hänvisar till en koltrådsglödlampa som glöder skönt i vintermörkret.
Man använder förvisso en typ av sådan i nått obskyrt single end bygge från den där Nelson Pass.
Nä kom igen jag skall göra en skiss på vad jag menar, så väcker vi upp slumrande konstruktörer.
Ja den där med FET kan man kanske göra om så att man istället för kondensatorutgång använder en bra trafo i serie med FETEN vi får se skall börja med att köpa en bra trafo jag börjar med att göra en preamp. Den tredje är det single ended? jag såg bara BJT's det går säkert bra, men det är mycket enklare med FET lättare för oss amatörer att få bra ljud.