Kan man ju fråga sig så här år 2002, då CD-R och MD regerar. Detta gäller tydligen inte i Polen, varför deras svar på Hifi & Musik (Hi-Fi i muzyka) i sitt senaste nummer testar en hel bunt nygamla "magnetiska" kassettdäck. Bäst i test är också billigast, nämligen Denon DRM-555 (2300:- på Hifi Klubben i Sverige). Så vet ni det också...
Kassettdeck är ju skitkul! Och det låter ju bättre än bärbar mp3.. Är klart sugen på ett deck... men det är klart... det blir väl aldrig lika kul som det en gång var... BLANDBAND!!
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o- To Quad or not to Quad, THAT is the question
quote: Kassettdeck är ju skitkul! Och det låter ju bättre än bärbar mp3.. Är klart sugen på ett deck... men det är klart... det blir väl aldrig lika kul som det en gång var... BLANDBAND!!
Visst saknar man blandbanden. Faktum är att jag (av alla!) kör med såna i min Atos då famljen åker iväg... Det är en förhistorisk Sound Barrier-stereo som någon monterat in i bilen och jag vill ju inte ha inbrott, därför får CD-stereo i bilen vara... Lika kul varje gång det skall besökas släktingar etc. Fast det låter ju riktigt illa...
För den analoga puristen med rör, vinyl och analogradio är väl kassettdäck ett måste?