HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vem tänker sitta upp och kolla på OS-invigningen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/13 :  18:30:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag tycker inte att det är speciellt intressant att kolla på när andra sportar. Sport är något som är roligast när man själv utövar det. Att titta på andra som sportar är som att sitta och titta på andras semester på TV efter arbetsdagens slut. Det är inte riktigt samma sak.

Jag klättrar hellre själv än tittar på andra. Det är bättre om jag äter när jag är hungrig, istället för att titta på Tina som lagar mat i TV-rutan.

TV är masshypnos. Meningslöst slösande av detta livets allt för få timmar.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2010/02/13 :  19:42:48  Show Profile Send jonasz a Private Message
Lite som att sitta framför stereon då? Med ditt synsätt borde det vara roligare att spela själv än lyssna på andra som spelar.


You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2010/02/13 :  20:08:40  Show Profile Send ekman a Private Message
Grejen med att titta på sport är ju hur fantastiskt bra utövarna är och att sporten blir på en HELT annan nivå än om man sportar själv.

Lite som att det är skoj att se musiker av absolut världsklass, att spela själv är inte riktigt samma sak.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/02/13 :  20:12:01  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Lite som att sitta framför stereon då? Med ditt synsätt borde det vara roligare att spela själv än lyssna på andra som spelar.


Förlåt mig om jag är lite väl cynisk ibland. Men ja, om jag kunde spela själv eller åtminstånde hade tid att lära mig, så tror jag att jag skulle föredra att spela instrument själv framför att lyssna på en stereo.

Musik och dokusåpor har inte mycket gemensamt. Musik är en konstform, en bärare av känslor och upplevelser, medans TV för det mesta är segflytande översötad masshypnos, skandaler och annat billigt innehållslöst. Visst kan jag kolla på en dokumentär på TV nån gång, men att sitta och glo på Temptation Island är inte så utvecklande.

(Brittan med spjuten är musikvärldens motsvarighet till A shot of Love eller Temptation Island, det räknas inte till kategorin Musik.)
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/02/13 :  21:25:48  Show Profile Send lortopalt a Private Message
Någon som såg när Lotta intervievade Patrik Sjöberg i Bingolotto? LoL! Hon frågade om han tränar någonting nu , springer eller.....?Kommer ni ihåg svaret?
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/02/13 :  22:01:11  Show Profile Send brewitz a Private Message
Nu börjar skidskyttet, Eurosport player på laptopen!!! Jag kan inte tänka mig ett liv utan att titta på sport, lysande underhållning.

Heja Helena!!!!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2010/02/13 :  22:53:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Sa nån klistervalla ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2010/02/13 :  22:55:32  Show Profile Send ekman a Private Message
Hon måste ha åkt otroligt långsamt, skjuta fullt och ändå inte vara i närheten av toppen?
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2010/02/13 :  23:21:30  Show Profile Send Draken a Private Message
Självklart!
Klockan var på ringning...
Sedan sover man på f.m.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000