HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proac Response 3 vs. moderna alternativer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Drengur
Starting Member

19 Posts

Posted - 2010/02/13 :  23:56:10  Show Profile Send Drengur a Private Message
Hej.

Jag har varit på högtalar-jakt på ganska lang tid nu. Nu har jag hittad ett par Proac Response 3 från ca 1993 på något som ser ut som bra pris.

Jag känner till Response 3.5 som en kompis har og de tycker jag är otroligt bra på nästan alting.

Min fråga är ganska simpel: tycker ni Response 3 är något att satsa på? Priset blir runt 14.000SEK+ (Jag bor på Island) och för de pengarna köper man ingenting på Island just nu och det är litet svårt att importera nuförtiden. Jag är kanske litet nervös pga tvo saker:

1) Min elektronik är inte direkt "ultra high-end" (Två Xindak 6950v)
2) Högtalarna blir snart 20 år gamla

Hur kommer Response 3 att låta brevid fex. moderna högtalare med nypris ca 40.000SEK. I mina öron är jag säker på att med 3.5:an är det 'no contest' men hur blir det med 15-20 års gamla Response 3?

Ursäkta min Svenska och tack för er tid.

Driver portus.is

Drengur
Starting Member

19 Posts

Posted - 2010/02/15 :  13:41:19  Show Profile Send Drengur a Private Message
Inte så jätte många svar.

Men jag får snart se för att jag köpte högalarna och hemtar de snart. Men tack iaf ni som läste.

Driver portus.is
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000