Author |
Topic  |
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 14:24:04
|
Gott folk,
jag beger mig från Göteborg till Stockholm i morgon förmiddag. Eftersom jag är så smart så har jag några timmar för mig själv under dagen och har tänkt titta in ett par av huvudstadens butiker.
Mina planer börjar borta hos Ljudmakarn och sedan beger jag mig till Odengatan där både Best Sound och Sontec tydligen huserar.
Jag vet inte om jag hinner ens detta men skulle ändå vilja höra ifall det finns någon annan butik jag borde gå till istället.
/Jonas |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 14:28:49
|
100m ifrån Sontec ligger Lars Bengtsson (med godiset i källaren). Ytterligare några hundra meter bort ligger Veteran HIFI som är värda ett besök.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 14:30:38
|
Paus på sveavägen bjuder på proac och meridian, bland annat. Och står du ut med smådryga säljare rekommenderas hifiart på linnevägen.
/Marcusoft |
No hay banda!! |
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 14:57:11
|
quote: Originally posted by kungpingvin
Gott folk,
jag beger mig från Göteborg till Stockholm i morgon förmiddag. Eftersom jag är så smart så har jag några timmar för mig själv under dagen och har tänkt titta in ett par av huvudstadens butiker.
Mina planer börjar borta hos Ljudmakarn och sedan beger jag mig till Odengatan där både Best Sound och Sontec tydligen huserar.
Jag vet inte om jag hinner ens detta men skulle ändå vilja höra ifall det finns någon annan butik jag borde gå till istället.
/Jonas
skulle jag välja tre butiker i sthlm skulle jag gå till dessa som du planerat i första hand! |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 16:20:55
|
Reference Audio på Götgatan (mellan t-bana Medborgarplatsen och Slussen) har väldigt mycket att se och lyssna på också. |
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 16:27:40
|
quote: Originally posted by Knoppen
Reference Audio på Götgatan (mellan t-bana Medborgarplatsen och Slussen) har väldigt mycket att se och lyssna på också.
det har dom...men inte lätt att komma till s.a.s |
 |
|
Ulf Lilja
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 16:31:43
|
Jag rekommenderar Sontec och HighFidelity på Karlavägen om Du är intresserad av Linn
|

|
 |
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 18:54:00
|
Hifi-art på Linnegatan |
 |
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 19:01:12
|
Jag ber att få tacka för alla tips, rapport kommer kanske vart jag i själva verket tog vägen och vad jag lyssnade på så småningom, dvs efter helgen någon gång.
Reference Audio har jag inga jättepositiva erfarenheter av så det hoppar jag över, dessutom så har jag ju varit där 
/Jonas |
 |
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 20:24:55
|
Min synnerligen subjektiva åsikt: Jag rekomenderar INTE reference audio till dem som vill ha bra svar...eller ha svar alls på halv-enkla frågor . Kan man alla produkter o inte vill ha service så kan det väl va ok...men det kanske var mitt kön som stod ivägen för den underbara servicen. HiFi klubben har ju dyra o en del bra grejer...i maskinväg....dock många mopsar till högtalare. |
 |
|
miol11
Member

94 Posts |
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 21:23:50
|
yoko,
har vi en tjej mitt ibland oss tro?
Vore ju synnerligen trevligt i sådana fall 
/Jonas |
 |
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2003/01/16 : 22:41:10
|
Om du planerar en tur till källaren hos Lars Bengtsson vid St-Eriksplan (Början av Odengatan) tror jag du ska ringa och boka tid... eller se rik ut.
Yoko is numero Ono   |
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2003/01/17 : 20:19:02
|
Hörde att du var inne och lyssnade på Amphion...
Tyvärr så var jag på lunch!  |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
Edited by - n/a on 2003/01/17 20:19:15 |
 |
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/01/20 : 20:09:05
|
tjena grabbar....visst har ni en ensam liten flicka mitt ibland er...eller en tuff brud i lyxpaket o elfiol Kul grej där Brosk!!!Har aldrig hört det på det viset förut...Yoko e egentligen andra delen av mitt förnamn så tyvärr har ni inte besök av Lennons lilla tuttpaket.he he |
 |
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 23:19:21
|
Så ja, äntligen har jag fått tummen ur och skrivit lite om mina ljudupplevelser i Sthlm.
Jag tackar som sagt för tipsen och för er som är intresserade av mer info hänvisar jag till hårdvarusektionen här på forumet.
/Jonas |
 |
|
|
Topic  |
|