HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Byt-låna?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2010/03/11 :  12:16:19  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Hej!

När jag var ung var begreppet byt-låna allmänt förekommande och då framförallt när det handlade om att under en kortare eller längre period låna tv-spel kompisar emellan för att testa på spel man inte själv hade.

Förekommer detta i hifi-världen? Om inte tycker jag det vore en bra idé. Hur ofta har man inte gått och funderat hur den och den apparaten skulle fungera i sin egen set-up? Visst, man kan ju låna från affärer men det känns inte helt rätt om man bara vill testa en produkt och inte är konkret köp-intresserad samt att det ju ofta ska läggas handpenningar vid lån från butik.

Vad tror ni, ska vi byt-låna lite?

Hur funkar hemförsäkringen om något händer med saker man själv inte står som ägare till? Kan ju vara en relevant fråga i sammanhanget.

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/03/11 :  12:17:54  Show Profile Send bearwik a Private Message
Det kan ju vara kul, själv har jag lånat ut ett försteg till Opethic på obestämd tid.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/03/11 :  13:51:20  Show Profile Send modernman a Private Message
En kul idé. Tyvärr har jag inte så mycket roligt att låna ut.

Jag har en allriskfösäkring som ingår i min hemförsäkring. Den täcker saker som finns utanför hemmet upp till 30000kr.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/03/11 :  14:57:53  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
själv skulle jag nog ha svårt att låna ut dyra saker till någon, vet hur en del behandlar grejer. Jag skulle vara livrädd hela tiden att det skulle bli repor osv.
Men de e ju klart, någon med samma brinnande intresse som man vet behandlar sakerna bra så kanske det vore en idé

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2010/03/15 :  13:16:36  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Själva grundidén är bra. Jag har fått låna grejer från min vän många gånger. Och det har aldrig varit bråttom att lämna dem tillbaka heller. Han vet att jag är mycket varsam och vice versa.
Bor man i samma stad så ska det inte vara några problem. Men däremot är jag lite tveksam att låna ut någonting till en person jag inte känner sen förut. Tror att det samma gäller för de allra flesta.

Några år sen var det en stor upplevelse att få låna en lite dyrare rca-kabel av honom. Det var stor skillnad mot den som jag hade hemma!
Audioquest var märket, men modellen är jag lite osäker på.
Sen har jag lånat alla fall en cd-spelare och högtalarkablar. Om det var andra komponenter också, ska vara osagt.
Cd och DVD har jag fått låna många gånger.

Om man har lite dyrare skivspelare, så tror jag inte att många skulle låna ut en sån! Samma sak med dyra och tunga högtalare.
Elektronik går däremot bra.
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/03/15 :  14:08:37  Show Profile Send Staffan a Private Message
Kan jag få låna dina Krell Master Reference?
Ok,akta ryggen bara!

http://pic5.audiogon.com/i/c/f/1266524467.jpg


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000