HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 fyndbörsen inga problem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/20 :  21:05:36  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
Köpte en Onkyo TX-NR807 stärkare där för ett par dagar sen.. Men upptäcte ganska snart att HDMI utgången inte fungerar, antagligen inte ingångarna heller. Ingen respons på att det kommer in signal alls. och jag vet att jag har utsignal från datorn.

ringde dan efter och berätta hur det stod till. De skulle höra av sig på måndag förmiddag. Nu skulle jag bara höra om det är någon som haft problem med fyndbörsen angående reklamation eller andra problem. Kan va bra att veta hur dom ställer sig till sånt.

tacksam för alla svar..

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet

Edited by - Psy_lord on 2010/02/24 23:02:37

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2010/02/20 :  21:14:13  Show Profile Send tian a Private Message
Tror jag nog inte att dom ställer till något problem när det gäller reklamation.

Go to Top of Page

Nicks
Member

1941 Posts

Posted - 2010/02/20 :  21:21:13  Show Profile Send Nicks a Private Message
Googla onkyo och hdmi problem... det finns en hel del att läsa där.
Jag har precis köpt en 707 själv och hdmi strular rejält. Köpte min på elgiganten dock. är i valet och kvalet att lämna in den igen.

Hihi. :)
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/20 :  21:21:19  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
skönt att höra.. det är ju i alla fall 9 000 loppor.. inga småpengar för mig. fast jag har ju inte betalt än är ju klart. men rammlar väll in en faktura här när som.

tack Nicks kan ju säga att jag ringde Onkyo supporten och vi gick igenom alla inställningar och kolla alla mjukvaruprogram. Och det vi kom pram till va att den va trasig.. tyvärr
Någon mer som vet nått om fyndbörsen?

ps kanske posta i fel forum förresten

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet

Edited by - Psy_lord on 2010/02/20 21:24:02
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2010/02/20 :  22:34:09  Show Profile Send f95toli a Private Message
OM Onkyos support själva konstaterar att det är fel så finns det väl ingen anledning till varför Fyndbörsen skulle krångla? De lär väl bara skicka apparaten till en av Onkyos serviceverkstäder så det är knappast de som får stå för kostnaden.
Det låter som ett helt vanligt garantiärende, dessutom på en nyinköpt apparat.
Nu har jag själv ingen erfarenhet av Fyndbörsen, men jag tror inte du har någon anledning att oroa dig.
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/21 :  18:54:56  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
verkar inte bättre än att både jag o supporten hade fel delvis i alla fall, vad jag vet. Jag har nu fått ut bild från stärkaren. Menyerna visas på tv´n. Va iväg o köpte en ny hdmi kabel.

den gamla funkar galant till allt annat förutom förstärkaren. Finns det hdmi kablar med olika funktioner och anv områden? eller vad kan det bero på ?

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2010/02/21 :  19:07:03  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Har väl kommit(eller kommer) nån ny verision av HDMI.Om det kan vara det som skiljer?Kolla instruktionsboken.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2010/02/21 :  19:11:31  Show Profile Send softishman a Private Message
Det är skillnad på HDMI kablar och HDMI kablar......
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/02/21 :  19:37:50  Show Profile Send huzze a Private Message
Ja tyvärr så är det så. USB är väl inte lika känsligt, men just HDMI har de olika klassningar på.
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/21 :  20:01:56  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
hmm får kolla om det står nått...
hoppas det.. annars är jag lost

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/21 :  20:39:39  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
hittar tyvärr inget om någon hdmi klass... jag får åka till classe i morron o köpa mig en till kabel.. funkar det inte då så bryter jag ihop. Tur att ljudet blev så grymt bra med bi-amp i alla fall..

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/22 :  23:23:13  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
Kolla runt lite och den kabeln jag hade är tydligen inte kapabel för full HD.. verkar va det som va problemet.. nu sitter det en ny kabel och problemen är borta... tråkigt att man ska va så snabb o dömma det man inte kan nått om ska man plugga på om.. löser många problem. kan ju bli klistrad tråd det här Med överskrift "Vill du verkligen framstå som så här dum?"

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2010/02/23 :  08:06:38  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Tycker du ska ändra rubriken, jag antog direkt att fyndbörsen hade strulat med en reklamation utan att ens läsa tråden...

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2010/02/23 :  08:56:48  Show Profile Send knoxville a Private Message
ja, rubriken är inte helt lyckad. Fyndbörsen gav mig extremt bra service när en tv jag köpt hos dem strulade flera gånger. Bara positivt att säga när det gäller fyndbörsen och reklamationer.

Kul att det löste sig iaf. :)

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/24 :  23:00:03  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
rubrik ändrar... Jag som sagt fått svar på alla mina frågor.. och fyndbörsen är att lita på!! Riktigt bra service och support. Och leveranstiderna är helt fantastiska

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2010/02/26 :  08:01:51  Show Profile Send Jonas a Private Message
Då kanske det är fyndbörsen man ska kontakta för eventuellt köp av en 807 då...
Jag är också sugen på denna stärkare, men kan inte riktigt motivera mig att slå till på en. Jag får tyvärr för mig att jag kommer bli lika nöjd med en 607 i dagsläget. Du råkar inte ha prövat att spela flac-filer eller andra ljudfiler via nätverksingången?

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/02/26 :  14:20:30  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
Jag har för mig att de inte har på lager... inte silver i alla fall. början på april skulle de få in fler. Men jag kan mycket väl ha fel. Ne har inte testat nått sånt än, har fullt upp med vanliga inställningar En sak jag är lite bekymrad över är bi-amp funktionen... låter lite mörkt i mina öron och skiftar jag kablarna bak på högtalarna dvs använder bas steget till diskanten så låter det väldigt ljust. Verkar vara mer volym på bas stegen. Någon som vet något??

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page

Nicks
Member

1941 Posts

Posted - 2010/03/07 :  18:45:17  Show Profile Send Nicks a Private Message
Lämnade in min 707 idag. HDMI fungerar bara när den själv vill...
Men elgiganten gav mig ypperligt bemötande, inget knat eller tjat. 30 dagar öppet köp!
Har beställt en Denon 2310 istället.
Hoppas trådskaparens strul är löst eller löses.

Edit: Jag testade också med biamp möjligheten och fick exakt samma resultat som dig psy lord.

Hihi. :)

Edited by - Nicks on 2010/03/07 18:47:03
Go to Top of Page

Psy_lord
Member

196 Posts

Posted - 2010/03/14 :  14:39:30  Show Profile Send Psy_lord a Private Message
någon som har en aning vad det kan bero på?? Måste väll finnas någon som är bekant med onkyo?

Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000