Jag måste kommentera att någon tyckte det skulle bli jobbigt att justera volymen, jag vet inte, men man kan ju tänka sig att man ställer volymen på en lämplig nivå och provlyssnar sedan kan man lätt göra en dämpsats som tar ner volymen 20dB eller så om telefonen eller huskorset pockar på uppmärksamhet eller hur?
Verkar som alla är tiovarviga på elfa... Det kan ju bli lite jobbigt. Hade det varit 3 varv eller nåt sånt så hade man väl stått ut för det är väl ungefär vad pulsgivarna på AV-recievrarna fixar...
Men ska man ha motorstyrning så är det ju en annan femma... Vill man spara in lite pengar på kugghjul så finns ju denna... http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2012620.htm Det är ju dock ingen hybrid med plastbana också.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Va många stjärnor du har? man kan göra andra lösningar för att synka två pottar det går med tunn stålwire det finns tunn fin stålwire som har en svart plastbeläggning avänd detta och lite fantasi så funka detta lika bra.
Jag hittar sådan vajer på havsfisketillbehörsaffären där finns en tång och niplar för att skarva och låsa wiren billigt och användbart till mycket. Fint här finns det en datasnubbe som kan digitalteknik på hård och mjukvarunivå, då vill jag att du gör en styrkrets som kan styras med fjärr för jag är lite orörlig nuförtiden men... efter man nått den volymnivå man önskar skall data kretsen ställa sig i Stby så att all data stannar då kommer inga störningar ut på signallinan. Nu finns det andra som säljer dessa pottar ett aber är ju att dom inte är logaritmiska men det går att lösa på många sätt idealet är att man inte har någon elektronik som beblandas med denna ädla signalbehandlande pot jag vet int eriktigt det blir ju ganska låg impedans på potten om man skall ha ett motstånd på den rörliga delen på potten det går om man buffrar före och efter då blir det en buffrad passiv dämpsats, passiv därför att vi tillför ju ingen signalförstärkning vilket i och för sig skulle vara bra men då blir det en preamp Ok lika bra det då blir den mer användbar.Balansen det blir inga problem en enkel mekanisk slirkoppling gör att du får en gratis balansfunktion vrid bara den du vill öka eller minska.
Ja den gangade potten ser fin ut den duger säker lika bra linjäritet 0,1% och en resistans avikelse på 5% vad blir det?? 1 volt - 5% = 950mV och om den andra ligger + 5% blír det1050mV det är värsta läget vad blir det i dB? en skillnad på 100mV i värsta fall men det kanske inte är så illa, dom menar nog det totala felet båda pottarnas resistans är antingen + 5% eller -5% eller hur, den rikaste köper en och provar.