Och fan så bra det var! Mats Nileskär var programledare och intervjuade bl.a Wilson Pickett som hade taggarna utåt och var riktigt hardcore soul!
Jag har ganska nyss fått upp ögonen för gammal soul (sedan några år tillbaka) och nu med detta program har jag hittat fler favoriter. Pickett kommer definitivt att snurra hemma hos mig ett bra tag..
Det var på tiden, det är ett av världens äldsta radioprogram med samma programledare, han har varit programledare i 32 år, riiiiispekt!
Han gör fantastiska intervjuer och är en jäkligt skön lirare med sin speciella röst och stenkoll på det han uppenbarligen gjort i större delen av sitt vuxna liv. Glömmer aldrig hans temaprogram för några år sedan om varianten "Screw" som gick ut på att spela 45-rpm låtar i 33 rpm och berusa sig på hostmedicin, obetalbart!
Soul Corner med Mats Nileskär. Där satt man med fingret på Sony kassettdäckets rec knapp Klockan var strax innan 24.00 på måndag kvällarna i slutet av åttiotalet Det gällde att spela in funk låtarna, hoppa över snacket och balladerna.
Grymt bra program och han har intervjuat de flesta storheterna genom åren!!