Besökte nyss Masterplans hemsida, http://www.master-plan.net/ och läste att deras nya album med titeln "Time To Be King" skall släppas den 16/4. Intressant i sammanhanget är att Jörn Lande är tillbaks i bandet sedan förra sommaren vilket förmodligen innebär att man kan vänta sig ett annat stuk jämfört med föregående album. Deras två första album "Masterplan" och "Aeronautics" är mycket bra och jag hoppas att dom med detta album fortsätter från den punkt de slutade vid när Jörn lämnade bandet.
Han verkar dock väldigt svår att jobba med... Vet inte hur många projekt han varit med i och pratat guld och gröna skogar, sen drar han när han inte kan/får utöva sin "konstnärliga frihet"... Hoppas skivan blir riktigt bra och att de hittar tillbaka till känslan och ljudbilden från första skivan. Tycker de andra plattorna bara blivit mer och mer tandlösa.
Hans talanger som låtskrivare är väl ömsom vin ömsom vatten om man ser till solo-plattorna. Finns guldkorn, men mycket är i bästa fall mediokert med gravt Whitesnake/Coverdale-komplex.
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Jag läste nyligen en intervju med Grapow i senaste numret av Sweden Rock Magazine. Och det verkar som att mina drömmar ang. bandets sound och stil på nya plattan inte kommer att besannas... Men den kan ju bli bra ändå.