Tror att dom närmsta exemplaren hittar du i STHLMs trakten (står Umeå som din address), åker du till Skåne så är du välkommen hem till mig för en provlyssning. Hör av dig till Lennart, så kan han nog fixa någon provlyssning åt dig.
Jag var och lyssnade på detta "rykte" förra veckan och har återhämtat mig ännu. 98 db verkningsgrad i en rejält stor högtalare. Spelade som jag inte hört något annat göra. Mest omtumlande var upplösningen som inte bara var bredd och djup utan även i höjd. Man kunde tydligt urskilja om gitarristen satt ner och sångaren stod upp, typ. Det spelade samtidigt väldigt rent, dynamiskt så man fick ducka men ändå helt oansträngt. Efter ett par timmar var man inte trött i huvudet utan bara sugen på mer.
Jag kan lägga till att detta är andra gången jag hört dessa högtalare som är under utveckling. Första gången för något år sedan var det bara diskant och mellanregister och denna gång även den del bas. Man får ha i beaktande att det är prototyper under utveckling och lyssna på det dom kan och inte fokusera det som återstår att utveckla.
Tråden här handlade dock om förstärkaren La Mayro som var uppkopplad till högtalarna. Jag har bara hört den i detta sammanhang och det spelade som sagt bra. Hur den låter i kombination med annat får någon annan kommentera.