HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Test av kablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/24 :  14:33:58  Show Profile Send Dennis a Private Message
Någon som skulle vilja utvärdera mina kablar i sin egna anläggning?

Ett par Prefer LC-125 supertransmission flexible loudspeaker cable.


Har använts till Martin Logan toppar innan med bra resultat används nu till mina småttingar men skulle vilja höra vad andra tycker om dem i sin egna anläggning. Sitter viserligen speakon kontakter på just nu men kan ju ta av dem om någon vill testa dem.

Mvh Dennis

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?

Edited by - Dennis on 2010/08/24 14:37:04

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2010/08/24 :  19:24:02  Show Profile Send Leif B a Private Message
Jag ställer upp och testar dem om du vill.
Du får gärna berätta lite mer om dem.

mvh Leif

Edited by - Leif B on 2010/08/24 19:25:49
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/26 :  14:46:16  Show Profile Send Dennis a Private Message
Vet faktiskt inte så mycket om dem. äldre kablar finns inte ens med på google bara :P

Köpte dem av en ( som oss alla ) audiofil vän till mig. Han hade använt dem till sina Martin Logan toppar och senare skaffat nya högtalare samt kablar så köpte jag dessa för att testa.

4*2 kvadrat om jag inte miss minns mig 6 meter långa vardera och dem väger en del :P Ska kolla vikten på dem och kolla vad frakten kostar :) Härligt med någon som ville testa dem.

Är sugen på nya men dessa är ändå rätt bra i min anläggning och alltid kul att få dem utvärderade :)

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/08/26 :  15:21:46  Show Profile Send Adagio a Private Message
tänk bara på följande-en kabel ändrar alla anläggningars karaktär olika, dvs summan är inte den samma om kabeln är 2. Kan det bli 3+2+3=8 ena gången och 1+2+4=7 i nästa. Det är ju inte bara kabeln som påverkar helhetsljudet, en kabel kan dölja fel i en anl då kan det låta bra och i nästa avslöja fel, gör det detta till den en dålig kabel? Eller tvärtom, i en bra anl låter det bra eftersom den avslöjar hur det låter medans i en annan, sämre anläggning avslöjas felen men då kan man ju tolka det som en dålig kabel.

Det är kul att prova olika, men man ska kanske tänka till innan man fäller generella "så låter den här kabeln"

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/27 :  12:13:39  Show Profile Send Dennis a Private Message
Jo du har ju helt rätt i det du säger. Men tänbkte mig mer som att de flesta här på forumet kör ju med kablar i högre rang och ville få dem jämförda med vad personen som testar dem har själv för kablar :)

Så inget så låter den hr kabeln test utan mer baa se hur den klarar sig jämfört med andra kablar :)

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page

Dennis
Member

151 Posts

Posted - 2010/08/27 :  12:13:57  Show Profile Send Dennis a Private Message
Jo du har ju helt rätt i det du säger. Men tänbkte mig mer som att de flesta här på forumet kör ju med kablar i högre rang och ville få dem jämförda med vad personen som testar dem har själv för kablar :)

Så inget så låter den hr kabeln test utan mer baa se hur den klarar sig jämfört med andra kablar :)

/ Dennis
________________________
DIY måste vara en del av paradiset.
Varför gav Gud oss annars MDF & lödkolven?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000