HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vi med Vincent
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/09/04 :  18:31:32  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej alla Vincentägare och övriga forumläsare.

Såg en gammal tråd som hette likadant, vore kul att påbörja en ny eller ta vid där den gamla slutade (om någon vet var den slutade)

Vore kul att byte erfarenheter med alla Vincentägare och övriga som vet något om märket.

Mvh Läktarörnen.

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2010/09/04 :  21:07:46  Show Profile Send sopwith a Private Message
Har ett par monoblock 996 i silver, köpte dom olyssnade enbart pga att dom är så otroligt fräcka, gillar även ljudet, framförallt i basen som är tung, Finns tydligen ett matchande försteg i samma dockskåpsserie men jag har inte hittat ett som har rätt beg pris än..
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/09/04 :  21:25:59  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej sopwith! Jag spelar också på monoblock, dock inte 996 utan SP-T100 (rörhybrider). Som försteg har jag SA-31 MK. Cd-spelare Cd-S6.

Vad spelar du på för högtalare?

Mvh Läktarörnen.



Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2010/09/05 :  13:18:17  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Sitter på ett SP993 och SA93+. Väldigt nöjd bortsett från 2 egenheter på försteget:
1. När jag ändrar gainen ändras det på alla ingångar. Jag kan således in te ha en grundinställning efter respektive källas utnivå, utan det få jag ändra samtidigt som jag byter ingång.
2. Balansen fungerar genom att höja kanalen man tiltar åt. Inte sänka den andra, eller en komination av de båda varianterna.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2010/09/05 :  14:40:53  Show Profile Send sopwith a Private Message
Jag kör QLN 612
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2010/09/06 :  20:03:06  Show Profile Send Jojosoda a Private Message
Jag äger en Vincent SV 234.
Jadu vet inte riktigt vad jag skall säga. Jag upplever den som; mycket muskler som håller i mina högtalare i snudd på strama tyglar. Inget sladder i något register. Förmedlar musiken väldigt fint å försiktigt. Skulle jag placera den som stark i någon genre får nog bli lättsammare musik. Så som allt ifrån synt, singersong och rock/popmusik. Men så fort jag kliver över tröskeln till lite mer ösigare musik, så som lite tyngre rock. Så i mitt tycke blir det lite för nätt och återhållsamt. Men det beror mer på att jag gillar när det är fullt ös medvetslös med rock/hårdrock.

Mvh/ Magnus
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/09/07 :  14:57:44  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Håller med om att det låter bäst med lite glesare musik. Men vilka hifi-prylar gör inte det?

Bara att gå på en hifi-mässa så märker man vad som är vanligast att dema med. Skall bli kul att se vad för musik som kommer spelas nu på lördag/söndag när det är mässa på Arken och Opalen.

Mvh Läktarörnen.

Ps, kan ju vara som så att man demar glesare musik pga att den är lite mer välinspelad Men kan ha fel i detta.

Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/09/07 :  16:34:39  Show Profile Send modernman a Private Message
Har ett SP-331-steg. Ombyggt till balanserat av Harmony Design. Funkar väldigt bra. Kör med hemmabyggt passivt försteg och hemmabyggda golvare.

Någon gång kanske jag också får tummen ur och postar något i system-tråden.

Edited by - modernman on 2010/09/07 16:35:17
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/09/07 :  18:19:35  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Kör med SA31/sp331 kombon, tillsammans med en CD-s3.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Jerry Garcia
Member

67 Posts

Posted - 2010/09/09 :  21:02:10  Show Profile Send Jerry Garcia a Private Message
Jag köpte en Vincent CDS1.1 för ett par månader sedan. Den låter riktigt trevligt! Dessutom ser den riktigt tuff ut. Gammal hederlig nittiotalsdesign, stabilt och stilrent. Diskret fjärrkontroll. Rör... Perfekt!
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2010/09/10 :  09:49:48  Show Profile Send lennartj a Private Message
Jag har köpt ett par begagnade SP-996 billigt, som backup för mina gamla (men uppfräschade) specialbyggda rörmonoblock.
Det kommer fram ljud med Vincentförstärkarna också, jag säger inte mer för att inte förolämpa dem som har SP-996 som sina primära slutsteg och är nöjda med dem.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/09/10 :  10:25:51  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej lennartj! Du behöver nog inte säga mer för att alla skall förstå hur illa du tycker om dessa monoblock från Vincent.

Ibland undrar jag om alla begriper varför Gud gav oss två öron och en mun, jo för att vi skulle lyssna dubbelt så mycket som vi pratar.

Mvh Läktarörnen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000